Endelig vår

Velkommen til min blogg.

 

Min blogg følger meg gjennom det å leve med medfødt hjertefeil. Det er til tider kjempe vanskelig og man må ofte forsvare seg mot de som ikke forstår.
Min hjertefeil heter Fallots Tetrade og er en ganske vanlig diagnose blant de som får medfødt hjertefeil. Den består av fire forskjellige feil i hjertet som gjør det til en kompleks og alvorlig diagnose. Da jeg ble født med denne hjertefeilen i 1978 var det svært få pasienter som overlevde og jeg ble nok ikke gitt de beste forutsetninger. Jeg var så syk at jeg ble gitt en uke å leve. Men en uke ble to uker, to uker ble en måned og sånn fortsatte det. De første to årene av mitt liv bodde jeg mer eller mindre på Ullevål sykehus i Oslo. I morgen blir jeg 37 år og kjenner meg bra. Jeg er fortsatt syk og vil være det resten av mitt liv, men det går opp og ned i formen.

Jeg er en av de med medfødt hjertefeil som har vært igjennom flest operasjoner her i Norge. Den første var da jeg var to dager gammel. Den siste, og ellevte i rekken, var i november 2013.  

Her er jeg på “gamle” Rikshospitalet i Oslo, dagen etter min femte hjerteoperasjon i en alder av 10 år.

Jeg håper min blogg kan være et sted jeg kan fortelle min historie og at dere følger meg.

– Katie

 

4 kommentarer
    1. Veldig bra, Katie! Flott at du står fram og forteller din historie, med både gleder og utfordringer. Ser fram til å følge deg videre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg