Da er jeg i Oslo!

Hei

    

Da var jeg kommet med på Rikshospitalet (mitt andre hjem) og kardiologisk sengepost. Kan ikke få sagt det nok hvor glad jeg er for å være her og at operasjonen skal utføres her. Har tatt EKG, målt blodtrykk og tatt blodprøver. Og hipp hurra, alt så bra ut. Veldig fornøyd med at de blodprøvene jeg tok var fine. Etter en liten stund kom legen som var på sengeposten i dag innom og etter litt kom anestesilegen og kardiolog fra GUCH klinikken (GUCH=Grown Up Congenital Heartdisease). Det er en egen pasientgruppe for oss voksne med medfødt hjertefeil. Anestesilegen gikk igjennom hvordan operasjonen ville bli fra deres hold i forhold til narkose etc. Det vil være en anestesilege som jobber i hovedsak med hjerteoperasjoner som skal passe på meg. Så kom det enda en kardiolog fra GUCH klinikken og vår egen kontaktsykepleier. Jeg kjenner jo alle som jobber der ganske så godt så det er hyggelig å være der. For tre år siden da jeg fikk hjertesvikten min var jeg jo der i ukevis. 

Jeg fikk beskjed om at operasjonen var flyttet til tirsdag. Det var jo den opprinnelige dagen så det er greit. Ettersom jeg ikke må være på Rikshospitalet til da ble jeg sendt hjem på perm til mandag kl. 12:00. Da må jeg tilbake for å ta flere blodprøver ettersom de jeg tok i dag, en såkalt pre operativ “pakke”, bare varer i tre dager.
Fikk vite at det kommer to kirurger fra Radiumhospitalet for å operere meg og de kommer innom for en prat tirsdag morgen. Veldig greit å få et ord med de også. Operasjonen skal gjøres laproskopisk (kikkhull). Det har jeg aldri vært igjennom før, enda jeg har hatt 11 operasjoner. Det er visst mye mer skånsomt og mindre smerter så det blir nok bra. Må bli noen ekstra dager ettersom de vil følge med litt ekstra.

Klokken 15:30 tuslet jeg ut av Rikshospitalet for å dra på perm. Solen skinte og det varmet godt i ansiktet. Jeg hadde egentlig tenkt å ta en taxi hjem til mamma og pappa, men ombestemte meg og tok trikken. Er ikke så veldig ofte jeg er i Oslo og savner jo byen “min”. Gikk av på Oslo Tinghus og gikk forbi Bristol og ned til Karl Johan. Gikk i musetempo nedover mot Nationaltheatret. Jeg tok bilder og følte meg rett og slett som turist i egen by (selv om jeg bor i Drammen nå).

  
Riksen i deilig vårsol.

    

  

Nå er det langhelg og avslapping på høyt nivå. Blir i Oslo nå og skal kose meg her i helgen. Var ute med venninne i går, skal ut og spise middag i byen med en venninne og det gleder jeg meg til. God langhelg til dere alle.

– Katie

 

 

 

 

 

    

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg