Flaks og uflaks på samme tid

Hey!

Nå er det over to døgn siden jeg ble operert. Kirurgen tok ut livmoren min og egglederne mine. Jeg ble liggende på oppvåkning ett døgns tid, som er litt lengere enn vanlig. I går formiddag kom jeg tilbake til kardiologisk sengepost. Utpå ettermiddagen kom kirurgen også for å fortelle meg at operasjonen hadde gått bra. Hadde ikke hatt noen blødninger og han hadde fått ut alt. Men som han sa, man kan aldri være 100% sikker på at ikke en liten “djevel celle” hadde satt seg en annen plass. Kirurgen var nesten sikker på at det var kreftceller, men jeg fåt ikke svar på det før om tre uker. Har ikke tenkt til å bruke mye tid på å bekymre meg. Jeg får jo ikke gjort noe med dette nå. Så nå blir det kontroller de neste fem årene, hvor av de to første hver tredje måned. Det er jo kjempebra at jeg blir fulgt opp så tett. Etter en ganske slitsom og vondt natt følte jeg at dagen i dag skulle bli så mye bedre. Men så feil kan man ta. Hatt en del smerter og er ganske øm. Men det er vel bare å forvente to dager etter kirurgi.

  

I går kjente jeg at det begynte å murre litt i det høyre benet. I mars fikk jeg jo blødning i venstre leggmuskel. Det var ekstremt smertefullt og jeg klarte til tider ikke å gå. Det var litt den følelsen jeg fikk nå også og da sykepleieren min så at jeg haltet spurte hun meg hvorfor. Før jeg visste ordet av det var det en lege på rommet mitt og det er nå bestilt ultralyd av høre legg for å utelukke blodpropp og for å sjekke om det kan være en ny muskelblødning. Hipp hurra!!

Jeg lurer på når alt dette skal gi seg. Kan jeg please få en sommer uten så himla mye smerter? Det hadde jeg satt pris på. Skal bli her til i morgen i hvert fall. Nå får vi vel se om de finner noe annet sånn at det endrer seg, men får satse på utskrivelse mañana.

  

Nå skal den fine utsikten og den deilige kveldsmaten nytes så vi får ta det igjen siden.

– Katie

 

3 kommentarer
    1. Åh huff, du får ha masse god bedring og lykke til ihvertfall! <3 Skal selv snart inn til operasjon, skal fjerne noen cyster på eggstokken, heldigvis er dem ikke farlige.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg