Regnvær og eplepai

Hei

Det er ikke akkurat mye som minner om sommer om dagen. I dag er det rett og slett begredelig ute. I går var det veldig forblåst, fikk nesten et tre i panseret, men det var i hvert fall litt blå himmel og sol. I dag er det fortsatt vind, men nå er det også horisontal regn i tillegg. På bildene kan dere også se at presenning på bygget ved siden av er borte og nå demonteres stillaset. Det skal bli veldig mye hyggeligere å se på ferdige resultatet når vi sitter ute i sommer. Nå har de holdt på i 1,5 år så blir bra å se en ende på det.

  

Rett og slett på grunn av været så har pysjamasen forblitt på i hele dag. Ser ingen grunn til å ta den ut når dagen tilbringes inne på sofaen. Har hatt en del smerter i magen igjen i dag. Jeg syns det går bra, men så kommer det smerter igjen. Spesielt når jeg går nedover en trapp. Skal til fastlegen min i morgen for å måle INR (tykkelse på blodet) så kommer jo til å nevne det for henne. 

Det kjennes veldig mye lettere ut i dag enn den siste uken. Bekymringene er liksom mer fjernt. Fikk jo veldig gode beskjeder på Radiumhospitalet, selv om jeg nå har fått en kreft diagnose som, som hun sa, vil følge meg livet ut. Jeg har jo hatt noe kreft i familien så man blir jo litt tankefull for det. 

Måtte finne på noe i dag. Kan jo ikke bare sitte i sofaen. Det er veldig lett for meg at jeg dras mot kjøkkenet når jeg kjeder meg. Og det var ikke noe unntak i dag. Visste at jeg hadde noe butterdeig igjen etter noe jeg lagde for litt siden så tok det ut av fryseren. Kuttet opp eple og kokte det i en kjele med litt vann, sukker og kanel. La det igjennom en sil for jeg la epleblandingen i de små pai formene jeg hadde laget. Mine mini eplepaier ble kjempegode, om jeg skal skryte litt av meg selv. Hadde litt vaniljeis ved siden av og drysset på litt melis. Det var mmmmm….

Tror jeg må ta en til etter middag i kveld. God regnværs ettermiddag fra Drammen 🙂

– Katie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg