Lettelse og lek

Hei du

Håper du har det bra i kveld. Jeg har nå vært på ny kontroll på Drammen sykehus. Hver tredje måned må jeg på gynekologisk avdeling i 6 etasje. Ettersom jeg fikk påvist livmorkreft i februar i fjor må jeg nå hyppig på kontroll. Det er jo en betryggende tanke det da. At man blir fulgt opp nøye. Det var en utrolig skremmende opplevelse å få en sånn diagnose, men jeg var heldig. Det var på 1 A, det mildeste og tidligste stadiet. Den beste behandlingen er å fjerne livmoren, så det ble gjort. Jeg slapp unna cellegift og stråling så jeg er utrolig takknemlig for hvor heldig jeg har vært. Samtidig som å slenge en kreft diagnose på toppen av medfødt hjertefeil, gjentatte hjerteoperasjoner og sist i 2012, en hjertesvikt som nesten tok livet av meg. Man kan bli litt “ødelagt” av det i toppen. Godt å ha fått hjelp hos psykolog for å sette tankene i perspektiv.

  

Kontrollen på sykehuset gikk veldig bra. Ingen tegn til svulster eller kuler. Alt så veldig bra ut. Tar et lettelsens sukk.

I går tok vi en tur til Drammen sentrum. Det var utrolig flott vær med blå himmel og sol. Det er jo så utrolig deilig nede i sentrum nå. Vi hadde med oss Arne og han storkoste seg masse. Møtte mange hunder og hadde labbene ute i vannet. Jeg ble til og med bitte litt solbrent. Må huske solfaktor neste gang.

  
  

Å avslutte en super deilig dag på Lizzi’s Pizza i byen var helt innafor.

I dag tok Arne og jeg turen til Silje i Vinterbro. Arne bodde hos Silje fra han var 8 uker til han kom til oss da han var 3,5 mnd. Gjensynsgleden var derfor stor både for tobente og firbente. Silje klippet han og han ble så fin. Han fikk leke med de andre hundene og det var stas. Han koste seg så mye at han sov hele veien hjem og har ikke gjort mye siden vi kom hjem heller.

    

Nå har roen senket seg her i heimen. I morgen skal vi på Drammen Hundepark i Solbergelva. Det gleder jeg meg masse til. Det er så viktig for han å bli sosialisert. Håper dere har en super flott kveld.

– Katie

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg