Tusen tanker

Hey

Nå er det en liten stund siden siste blogg innlegg. Våren er virkelig kommet og godt er det. Det er deilig når solen endelig kommer frem og man kan kjenne litt varme på kroppen. En kropp som har vært litt merkelig den siste uken. Noen ganger så kjenner man på kroppen at “her er det noe som ikke stemmer”. Sånn har jeg følt det en stund. Har ikke sovet så bra og for to dager siden strammet det seg så at jeg måtte ta turen til legevakta her i Drammen. Der var det ikke noe merkelig som ble funnet. Og godt er jo egentlig det, samtidig som den magefølelsen gnager på. Etter snart 38 år med hjertefeil føler jeg at jeg kjenner kroppen min ganske godt. Og bestemte meg i dag for å lytte nøye til den. Fikk komme til fastlegen tidligere i dag, men heller ikke der kom det frem noe spesielt. Litt molefunken dro jeg hjem og la meg nedpå. Trykket i brystet var så absolutt tilstede og det er ordentlig ubehagelig. 

Jeg bestemte meg for å ta den telefonen til Rikshospitalet og fikk kardiologen min på røret. Han ba meg komme inn til Oslo. Jeg var igjennom blodprøver, ny EKG, røntgen og ultralyd. Det kan se ut som en begynnende hjertesvikt. Det var hjertesvikt jeg hadde for fire år siden og som nesten tok livet av meg. Frykten og redselen for en ny hjertesvikt er så absolutt tilstede og jeg er glad jeg lyttet til kroppen min i dag. Nå kan jeg få tettere oppfølging, skal gjøre litt om på medisinene jeg går på og rett og slett følge ekstra godt med. 
Jeg vet jo at sannsynligheten for at jeg en dag må igjennom en hjertetransplantasjon er stor, men den tid, den sorg. Livet med hjertefeil er ikke lett. Det kan være ganske så tøft til tider. Og ofte er psyken nesten det verste. Det blir ofte litt glemt.

Nå skal jeg slappe av resten av kvelden. Stenge alle de rare tankene i hodet mitt ute med hjelp fra litt TV titting. 

Velfortjent kveldskos på Konnerud.

Ha en super kveld så snakkes vi

– Katie

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg