Ny dag, nytt sykehus

Etter dagen jeg hadde i går var det godt at jeg fikk sove hele natten. Hadde definitivt mine tvil om det. Var i bursdag i går kveld og det fikk tankene vekk fra dagens legetime på Aker. Solen var definitivt bortreist da jeg sto opp i dag, men tok med meg Arne og Otto ut. Ettersom vi i borettslaget skal bytte fra GET til Canal Digital røskes det opp her ute. Og stakkars Otto blir jo litt engstelig, men han må jo bare ut. Arne har enda ikke helst skjønt at han må stå stille når han tisser og det gir et artig bildemotiv. 

Etter litt frokost tok jeg med begge to i Drammen Hundepark i Solbergelva, men ble ikke så lenge ettersom det var grått og vått. Men de løp og koste seg og det er jo det som er poenget. Finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær og heldigvis hadde jeg ikke det heller.

Kjørte hundene hjem og tok fatt, atter en gang på E18 innover mot Oslo. Føler at jeg begynner å få en godt og intimt forhold til den veien. Så mye tid jeg tilbringer på den. Kom inn til Rikshospitalet i god tid. Hadde time 12:30 og jeg var sikker på at timen i dag var på GUCH avdelingen. GUCH står for Grown Up with Congenital Heart disease. Da er det ultralyd, EKG, blodprøver og en litt grundigere hjertekontroll. Men jeg hadde jo tatt feil. I dag var det ICD sjekk. ICD er Internal Cardiac Defibrilator, eller hjertestarter på godt norsk. 

    

Jeg var veldig heldig og traff på den ene kontaktsykepleieren og den ene kardiologen jeg går til og jeg fikk en 10 min samtale med de. Jeg lettet mitt hjertet angående legetimen jeg hadde på Aker Sykehus i går og jeg ble godt beroliget. Selv om legene på Aker har masse kunnskap om stoffskiftet, lymfer etc så har de jo ikke noe særlig grunnlag for å uttale seg om hjertet mitt. Det har de jo ikke god nok info om. Kardiologen min følte seg ganske avslappet i forhold til operasjonen, som han mente fint kunne vente til etter sommerferien. Det kjennes bra. Så var det ICD sjekken som jeg da egentlig var der for. 

Etter å ha noen seks måneders perioder med kun 2 % innslag/hjelp fra boksen, har jeg nå nesten hjelp fra den hele tiden. Jeg har atrieflimmer det meste av tiden. Jeg ble jo litt bekymret og spurte om ikke det var en belastning, men legen sa at det var det ikke. Det var fordi jeg hadde boksen som hjalp til. Skjønn det de som vil. Denne stoffskifte tilstanden min har virkelig satt kroppen litt på hodet. Og er det noe kroppen min trenger er ro. 

Heldige meg, kom jeg hjem til min fantastiske mann som hadde kjøpt de fineste blomstene til meg. Godt å vite at jeg har han bak meg. Det betyr alt.

Håper alle har en kjempefin kveld. Jeg skal nå spise litt og la alt synke inn. Heldigvis fikk jeg grønt lys til å reise på ferie (med forbehold) så da jeg fikk et par bilder av huset til min søster i Frankrike i dag, kjenner jeg at reisefeberen også melder sin ankomst. En uke med ro og fred på det franse bodelandet må jo være “just what the doctor ordered”.

– Katie

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg