Sliten & Brexit

Etter to valium i går kveld for å roe ned nervene og kroppen, må jeg jo innrømme at jeg hadde en ganske så god natt. Sov fra kveld til morgen, minus en tur på toalettet jeg ikke husker så godt av. Energi nivået i dag har vært noe lavere selv om pulsen har vært mer stabil. Turen jeg skulle på til Tromsø denne helgen gikk jo i vasken etter råd fra kardiologene på Rikshospitalet. Det var utrolig kjipt, men det hadde jo vært enda kjipere å komme opp til fantastiske Tromsø og tilbragt hele helgen i en hotellseng, uansett hvor fancy den er. Etter å ha kommet meg opp og sånn noenlunde klar i toppen gikk jeg opp på apoteket mitt her på Konnerud. Der måtte jeg hente ut en medisin jeg fikk resept på i går. Jeg har jo egentlig gått på den lenge, men uten at det har vært noe issue har jeg tatt generisk bytte. Apotekene skal jo selge deg, ofte det billigste alternativet, og noen ganger er ikke det kanskje like lurt. I mitt tilfelle må jeg nå skrote Metaprololen og gå tilbake på Selo-Zok. Jeg må også gå fra en til to tabletter daglig og satse på at det skal gjøre ting bedre. Kjøpte meg enda en dosett, en mini dosett og en pille eske. For da har jeg alltid medisinene med meg. Noen hjemme, noen i Oslo og noen i bilen. Og den lille i veska om jeg har glemt……

  

Det viktigste nå er at hverdagen min skal bli så bra som mulig frem til operasjon. Ettersom det kreves et team utenom vanlig prosedyre når jeg skal opereres, er ikke dette noe som settes i stand på kort varsel. Så operasjon virket som ble tidligst i september. Men det er ok. Frankrike i august skal virkelig nytes. Utpå formiddagen tok jeg meg en tur til butikken for å handle noe mat og svingte innom MesterGrønn på Brakerøya. Jeg har jo verdens beste mann og får veldig ofte blomster av han, men tenkte at jeg også kunne jo det. Og vel hjemme da min kjære kom hjem hadde han med seg de fineste blomstene ever. Jeg er en veldig heldig jente som har en så fantastisk snill og støttende mann. Aldri langt fra min side og det betyr så mye når hverdagen ikke er på det beste. Betyr alt når den er bra også for det er ingen jeg heller vil dele gledene mine med enn han.

  

Våknet i dag til den utrolige nyheten om at Storbritannia har stemt seg ut av den Europeiske Union. Jeg ser definitivt på meg selv om 50 % brite og selv om jeg ikke hadde noe stemmerett kan jeg ikke forstå at de gikk for Brexit. Hånden på hjertet (som jeg vet varierer i puls) kan jeg ikke helt skjønne at britene som stemte ser de langsiktige konsekvensene av hva de faktisk har stemt på. Det er lett å la seg rive med på politiske lovnader og det er lett å sette et kryss på en seddel for ja eller nei, men ikke i morgen, ikke neste uke, men 10-15 år frem i tid når konsekvensene kommer håper jeg virkelig de ikke er negative. 

Nå er det sofakos med verdens beste og gutta boys.

GOD ST.HANS og MIDTSOMMAR!!

– Katie

#brexit #hjertefeil #hund #kos

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg