Ut på tur fikk se mine to lykkepiller

Hey

I dag har jeg vært veldig aktiv. Det kjennes godt i alle musklene mine. Men det er en god følelse når jeg kjenner at det kommer tikbake. Våknet i natt med smerter rett over venstre ankel. Det har vært ganske ømt noen dager, men i natt var det helt sinnsykt vondt. Noe skeptisk tok jeg en paracet. Jeg har nesten blitt livredd for å ta noe som helst, men ettersom paracet ikke går gjennom nyrene tok jeg den. Må ha vært super sliten for sovnet fort. I samtale med legen og fysioterapauten virker det som det er en form for belastningsskade. Aldri hatt det før…..hehe.

Ettersom jeg nå mestrer ned og opp av stolene på kjøkkenet fant jeg ut at for en gangs skyld skulle jeg spise frokosten min der ute. Var ikke akkurat noe sosial happening så spiste og gikk tilbake på rommet.

Fysioterapauten kom og sammen gikk vi mot trappen. Jeg gikk opp en etasje så ned to etasjer. Da var jeg sliten i beina så vi tok heisen den ene etasjen opp. Vi var begge veldig fornøyd med dagens innsats så i morgen blir det opp og ned av stoler igjen. Greit å bytte litt på. I dag hadde jeg heller ikke med meg prekestolen. Veldig fornøyd. 

Rett før klokken to kom mamma og pappa for å hente meg. Jeg hadde heldigvis rukket en ordentlig god cowboy strekk så jeg ikke var helt kaputt. Vi kjørte nedover Majorstua og ned til Oslo Bymuseum og kafeen der.

  

Dagens største høydepunkt skjedde på grusveien (som jeg må nevne at jeg gikk opp selv). På grusveien kom Toivo og mine to lykkepiller gående. De ble helt crazy da de så og hørte meg rope på de. Det var så godt å se de. Det er nå en måned siden sist jeg så de så gjensynsgleden var stor for oss alle. Alltid godt å komme ut med de man er glad i. Gulerotkaken og cappuccionoen var ikke så dårlig heller….. hehe!!

            


Det var ikke noe gøy å si hade til Toivo og gutta mine. Men snart håper jeg at jeg kan reise hjem og da blir det kos. Nå er jeg tilbake på Rikshospitalet. Helt kaputt. Det var ingen rullestol ved hovedinngangen så jeg bestemte meg for å gå opp. Det gikk bra, selv om jeg var sliten. Nå blir beina opp og hodet på puta for ny cowboy strekk. Skal bli godt.

Vi snakkes!

– Katie

 

#liv #organdonasjon #sykehusliv #hjertefeil #hjerte #kjærlighet #trening #opptrening #rehabilitering #overleve #nyresvikt #mestring #rikshospitalet #love #vmh #guch #oslo #amerkanskcockerspaniel #lykkepiller

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg