Stiv og støl, men det går opp og frem

Hey

Sto opp tidlig i dag. Hadde litt lavt blodtrykk, men ikke noe som vekket noe bekymring. Veide meg og ble litt satt ut da jeg så at jeg nå hadde gått opp ca 2 kg på noen få dager. Ser også på beina mine at jeg har væske i kroppen. Dosen min på vanndrivende ble økt. Måtte pent innrømme at jeg ikke hadde vært så flink på å drikke nok i går. Det er jo veldig viktig med tanke på nyrene, så i dag har jeg tatt meg sammen. 

Etter blodprøvene var tatt fikk jeg i meg litt mat. Skulle få besøk av et vennepar fra Sverige som var på gjennomreise. Hadde utsatt fysiotimen til litt senere. Dessverre rakk de ikke innom før de skulle videre ettersom det ikke var noe tog eller flytog som gikk pga arbeid på jernbanen. Utrolig kjipt, men heldigvis kom min kjære og det var så godt å se han. Om to dager er det fem uker siden jeg kom hit og det er ikke til å legge skjul på at dette er og har vært utrolig utfordrende for oss alle. Vi gikk ned i kafeen en tur før han reiste hjem til Arne og Otto så de fikk kommet seg ut.

Like rundt klokken 13.00 var fysioterapauten på plass og vi gikk samme runde som den første vi tok i går. Den gikk litt tregere enn i går, men jeg var rimelig stiv og støl så det var ikke så rart. Jeg var fornøyd med økten og det var hun også. Hadde jo i tillegg til den økten gått til og fra kafeen. Etter fysiotimen kom en tidligere kollega av mamma på besøk. Det var kjempe koselig. Da hun dro gikk det ikke mange minuttene før mamma og pappa sto i døren. Må jo si at jeg har vært kjempe bortskjemt med all besøket jeg har fått. Til og med fått mange fine gaver, godis, blader. I dag fikk jeg en pakke fra Frankrike og inni var en tegning fra min nydelige niese, Hedvig.

Møtte på legen som kunne fortelle meg at blodprosenten min nå hadde steget til 10,7. Det er enda et stykke igjen til 13-14 som jeg skal ligge på til vanlig, men etter mange dager på 9,5 og 9,7 kan det jo endelig se ut som det kommer seg. Senkningen min hadde gått enda mer ned. Dette går riktig vei og det er godt. Vært litt kvalm nå i ettermiddag så holder meg på rommet og slapper av. Virker heldigvis som om det begynner å gå over.

Ønsker dere alle en super fin kveld.

– Katie

#guch #vmh #nyresvikt #rikshospitalet #kjærlighet #trening #opptrening #hjertefeil #hjerte #mestring #organdonasjon 

www.organdonasjon.no

www.vmh.no

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg