Rikshospitalet bra, men hjemme best

Hey

Jeg tror jeg våknet i dag med sommerfugler i magen. Kjente litt på nervene i går. Etter fem uker på sykehuset og en veldig alvorlig situasjon er det litt skummelt å dra. Da må man liksom passe på seg selv. Samtidig kjente jeg at kroppen og da spesielt beina var begynt å bli sterke nok og blodprøvesvarene begynte å peke i riktig retning.  Hadde en fysiotime før jeg dro og i stedet for å slite ut beina mine med trappe trening, gikk vi en ordentlig runde. Gikk bort til avdelingen for Kvinner & Barn og tok heisen opp til intensiv avdelingen. Gikk forbi barneintensiven, thoraxintensiven og generell intensiv. Lå jo på alle, men traff ingen kjente så ruslet bare videre. Gikk faktisk ned en etasje og havnet utenfor kardiologisk overvåking. Gikk inn, men Heidi og Linn, som passet mest på meg der, var begge på ferie. Tuslet bort på rommet. Det var veldig godt å se Toivo. Legen kom med resepter og papirer som jeg trenger. 

  

Buy buy rommet mitt 3017. Jeg har jo vært så heldig som har fått beholde dette enerommet for meg selv. Det er luksus. Gikk ned på sykehusapoteket og hentet de nye medisinene mine og så var det ut i bilen. Det kjentes godt ut å dra. jeg følte meg og føler meg fortsatt tryggere i dag enn d jeg kom hjem på perm forrige fredag. Jeg var ikke klar da. Selv om det var godt å prøve seg hjemme.

Nærmer meg nå.
Da vi kom opp på Konnerud orket jeg å bli med en bitteliten tur innom butikken. Det var litt rart. Fikk verdens beste velkomstkomite. Nå skal min kjære lage middag. Gleder meg til hjemmelaget middag. Klager ikke på sykehusmaten, men det er bedre med den man lager hjemme. 

Nå skal jeg slappe av med guttene mine og kose meg. I natt kommer Marcus hjem fra Aya Napa så det blir veldig godt og trygt. Virker som om han har kost seg og heldigvis har han ringt noen ganger og gitt lyd fra seg. Ha en strålende kveld. Super takknemlig for all støtte.

– Katie

#vmh #rikshospitalet #hjertefeil #hjerte #organdonasjon #nyresvikt #guch #trening #opptrening #shoutout #kjærlighet #mestring #fysioterapi

www.vmh.no

www.organdonasjon.no

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg