Ny hverdag…..

Hey

Dagen i dag har gått ganske så bra. Spørr meg selv om jeg nå kanskje er over “kneika”. Samtidig er jeg litt redd for å håpe for mye. Det verste er at det meste av hvordan jeg føler meg er tanker og psyken som spiller meg puss. Det er så vanskelig, spesielt på kvelden når lyset slukkes, å unngå tanker om “hva hvis” etc. Pleier å være ganske god på å ta meg sammen og si at det ikke er noe, men etter denne berg-o-dalbanen jeg har vært på de siste ukene føler jeg noen ganger at jeg må begynne helt på nytt. 

Måtte ned til fastlegen tidlig for å måle INR (hvor tykt blodet mitt er). Det var litt høyere, 3.3, men det er ofte litt høyere hos fastlegen enn på sykehus. Der er det litt mer nøyaktig. På torsdag da jeg ble skrevet ut var den på 2.9. Utpå formiddagen ringte Guch sykepleieren. Både hun og kardiologen hadde forsøkt å ringe meg, så viste det seg at de hadde feil nummer. 

Fikk svar på mine spørsmål om medisinene mine og medisinlisten jeg fikk med meg da jeg ble skrevet ut. Betrygger meg jo så slappet litt mer av.

Tok en tur opp til Egge for en kaffe. Veldig koselig og deilig å komme seg ut av leiligheten og treffe noen kjentfolk.. 

Det er så fin utsikt derfra så blir alltid stående og se over til Tranby når jeg er der.

Jeg er så fornøyd med hvordan arret kommer til å bli. Tror nesten det blir vanskelig å se neste år. Men, ett arr mer har jo ikke så mye å si på kroppen min. Det som er viktig med nye arr er at de holdes unna solen, men nå har jo ikke det vært noe problem de siste dagene. Sommeren 2016 er definitivt over. Jeg satser på en sommer 2017 som blir fantastisk.

  

Nå er snart denne dagen over. I morgen kommer mamma og pappa en tur. Vi skal ut og ta en kaffe. Godt å bryte hverdagen litt.

– Katie

 

#guch #vmh #hjerte #hjerefeil #rikshospitalet #hverdag #organdonasjon #opptrening #trening #kjærlighet

www.organdonasjon.no

www.vmh.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg