Psyken kan være noe dritt

Hey

I dag har jeg faktisk vært hjemme og inne hele dagen. Det har egentlig vært utrolig deilig. Jeg var nok litt i overkant ivrig i går med tanke på aktivitet. Det var nok ikke nok ro. Sov ikke så godt i natt så våknet tidlig. Gikk ut i dusjen og ble sittende på dusjstolen og kjenne det varme vannet bare renne over kroppen. Det er sykt deilig og når jeg nå har dusjstol er jeg ikke avhengig av Toivo for å hjelpe. Er jo redd for å falle overende.


Frokost nummer 1


Frokost nummer 2

Etter litt mat, pakket jeg meg inn i et fleecepledd og la meg på sofaen og sovnet. Det var veldig deilig og ble sovende en stund. Våknet og ble sittende og se litt på Rio OL på TV. Har jo tatt noen hev og senk øvelser og gått rundt i leiligheten, men ikke mye mer enn det.

Utpå ettermiddagen kjente jeg ordentlig hjertebank, stinn mage og angst stress i magen. Jeg er jo veldig var på kroppen min og kjenner den jo ganske godt. Da jeg hadde hjertesvikten i 2011/2012 og fikk varig skade på hjerte kjenner jeg jo veldig på de symptomene. Noen ganger tar det nesten litt overhånd. På den andre siden så er jo kanskje ikke det så utrolig rart. Jeg har en terskel for å ringe Rikshospitalet, men i dag gjorde jeg det. Jeg liker ikke svikt symptomene og etter det jeg har vært igjennom nå, vet jeg at det kunne være tegn på begynnende hjertesvikt. Får jeg en ny en blir det sikkert hjertetransplantasjon. Dette er jeg jo blitt forespeilet at vil mest sannsynlig bli en realitet noe frem i tid. Skremmende tanke, men det finnes jo ikke noe alternativ. Har registrert vekten min og hva jeg har drukket den siste uken siden jeg kom hjem og når jeg opplyste om det til kardiologen, var han ikke veldig bekymret. Jeg har time til ny GUCH kontroll i september, men jeg er veldig heldige som vet at jeg kan ringe inn og få komme før hvis jeg blir dårligere. Jeg vet at de vil følge med mye nøyere fremover og det er betryggende. 

I alene tidens stund, surrer ofte tankene rundt i hodet. Alle de “hva hvis”, “tenk om” etc. Man kan jo bli dårlig bare av tankene. Jeg vet jo det at mine nærmeste hadde det helt jævlig da jeg lå på intensivavdelingen og holdt på å dø, det så jo ikke akkurat så lystig ut, men nå kjenner jeg at jeg ikke har det så bra. Jo mer jeg hører av detaljer og informasjon, jo mer tanker får jeg. Men jeg spør jo om informasjonen.Er litt mellom barken og veden føler jeg. Etter hjertesvikten gikk jeg en periode til psykolog. Må jo innrømme at jeg vurderer å ta kontakt med han igjen for å få tankene og følelsene litt i riktig rekkefølge. Få de plassert liksom der de skal være.

Denne bloggen handler om hvordan det er å leve med medfødt hjertefeil, på godt og vondt.

Nå kommer snart min kjære med litt takeaway. Sulten nå.
Ha en strålende fredag og helg mine venner.

– Katie

#vmh #hjerefeil #nyresvikt #dialyse #rikshospitalet #ous #kjærlighet #opptrening #trening #fysioterapi #fysio #organdonasjon #mestring #hjerte #guch #shoutout

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Hei Mister Nobody:
      Kan nok ikke det. Hvis du ser tidligere innlegg fra i sommer så er ikke det aktuelt. Kan prøve det ved siden av. Takk for kommentar og forslag da ? Katie

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg