Hverdag, mestring og behov for hvile….

Hey

Innser at det er langt på natt og jeg burde i aller høyeste grad sove, men får det ikke helt til om dagen. Kanskje fordi jeg er forkjølet eller så tror jeg kanskje jeg kan være overtrøtt. Har ikke skrevet på noen dager nå. Det er ikke fordi jeg har vært mer syk, men ting har gått litt i ett. Kanskje litt i overkant mye. Lett å bli overambisiøs når man vil så gjerne. Desverre kommer ofte smellen etterpå i form av soving. Det hjelper jo ikke når feststemte Konnerud beboere som har vært på Elvefestival skravler forbi soveroms vinduet. 

Har hatt et par dager alene med Arne og Otto ettersom Toivo jobber og Marcus har vært på skolen. Det var noe jeg grudde meg litt til, for de er ganske ville og plutselig drar de i hver sin retning, men med felles bånd gikk det strålende. Jeg har jo også kommet meg masse.

I går startet dagen med time hos fysioterapeuten min, Tove. Fremskrittene på musklene i legger og lår er helt utrolige. Og i går gikk jeg opp trappen uten å holde meg fast i gelender. Jeg fikk til balanse øvelser og det å komme seg opp og ned av stil uten å bruke hendene eller å lene meg overdrevent mye fremover. Jeg måtte finne musklene i beina og bruke de. Tror jeg skal få Toivo til å skru av toalett forhøyer en jeg har her hjemme. Trenger den ikke lenger. 

Toivo og jeg har jo kjøpt en bil til Marcus, men den må mekkes litt på. Han har jo heller ikke lappen, så forsåvidt ikke noe hast. Så etter fysio hentet jeg han og vi dro avgårde for at han skulle.få mekke litt. Bli litt skitten under neglene. 

      

Den kommer til å bli super bra når den er ferdig og ferdig lakkert og EU godkjent. Skal også på innvendig rens. Tror nesten jeg må låne den litt.

I dag hentet jeg Marcus på skolen og vi dro hjem og hentet Arne og Otto. Jeg hadde lovet han at jeg skulle kjøre han til Tønsberg hvor han er hos sin mamma en uke nå for å passe pusekatter mens hun er på ferie. Når vi først var i Tønsberg så måtte vi ned på Skallevold stranden. Marcus tok med seg begge ut i vannet. Litt forvirret, men de koster seg. Så masse lek etterpå. Bilen min er full av sand….hehe

        

Nå skal jeg prøve å sove før neste nattbuss kommer kjørende. Kanskje jeg sover “forbi” det. Natta folkens!

– Katie 

#hjertefeil #hjerte #mestring #trening #opptrening #angst #organdonasjon #vmh #fysio #hverdag #nyresvikt #kjærlighet #love #overleve #ous #rikshospitalet 

 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg