Litt av en uke

Hey

Nå er det akkurat en uke siden sist jeg skrev. Det har vært en ganske slitsom uke, spesielt med beina mine. Jeg går jo til fysioterapi og på treningsøkten forrige torsdag gjorde jeg noen øvelser som jeg kjente i flere dager etterpå. Det er jo for så vidt en god ting, men på den andre siden så kjenner jeg at kapasiteten min ikke er tipp-topp-tommel-opp. Da kardiologen sa sist onsdag at det kan ta opp mot ett år for meg å komme meg, ble jeg litt satt ut. Jeg ble enig med legen om å søke på parkeringstillatelse for forflytningshemmede igjen. Jeg har søkt og fått avslag tidligere, men nå er jo situasjonen en litt annen, og dessverre noe dårligere. Det som er så utrolig kjedelig er at man ikke kan se på meg at noe er galt. Hadde jeg hatt en krykke, ville jo ingen reagert. Merkelig det, samtidig som det ikke er det. Etter treningstimen og jeg var sliten og lei, tok jeg meg en tur bort til solstrålen min, Linnea. Inger gir meg mer energi og kos.

  

Fredag i forrige uke dro vi alle til Oslo og Grünerløkka for å spise på den indiske restauranten, New Anarkali. Ettersom det var dobbel bursdag feiring for far og sønn, Geir og Toivo, var det jo kjempe koselig å gå ut sammen. Nå har jeg bodd i Drammen i 10 rår og jeg merker det godt når jeg kommer inn til Oslo, at det ikke er min by lenger. Spesielt når jeg kommer kjørende. Steder i byen som var så kjent er nesten blitt litt fremmed. Men det skjer jo mye i Oslo og det vokser jo fort.


Lørdag reiste Anne og Geir tilbake til Spania. Alltid hyggelig med besøk og nå tenker vi kanskje å ta en tur ned til de i Oktober, men vi får se. Er det noe Toivo og jeg trenger så er det en liten ferie, gjerne et sted hvor det er litt varmere enn her. Men det er mye som skjer fremover så vi får se.

Mandag denne uken hadde jeg utrolig nok ikke time til INR måling hos fastlegen, så da mamma spurte om jeg ville være med til Sverige en tur fant jeg ut at det hørtes veldig koselig ut. Vi skulle ikke fly rundt på Nordby senteret, noe som ville vært veldig vanskelig for meg, vi skulle bare inn til Strømstad by og kose oss med litt lunch og titting. Vi var selvfølgelig innom Systembolaget og en kjapp tur på EuroCash, men jeg kjøpte bare noen få ting.

Da vi kom hjem igjen var jeg kjempe sliten. Selv om jeg ikke hadde gått mye. Men en lang dag, uten pauser eller hvile kjennes. Sovnet i baksetet et sted i Østfold på veien hjem. 

På morningen i går leverte jeg Arne og Otto hos hundefrisøren på Drammen Hundepark. Det var i aller høyeste grad på tide med en stuss og litt til. Jeg har ikke lagt inn jobben med å lære meg det selv enda så da blir det utfallet. Etterpå var på trening hos fysio Tove igjen i går og hun kom med disse samme øvelsene igjen. Utrolig hvor tunge de er og hvordan man kjenner det. Etter treningen dro jeg og traff min kjære på Skutebrygga. Det var jo helt fantastisk vær så vi fant ut at vi måtte nyte en av årets siste sommerdager. Kan jo være heldig å få noen til, men det vet man jo aldri.

Så var det avgårde for å hent mine to troll. De var blitt så fine, selv om Marcus og Toivo syns det ble litt i korteste laget. De sier at beina ser ut som noen pipestilker…..hihihi. Kanskje ikke vi får det tatt så kort neste gang, men godt å få de stusset.

Nå bikker jeg hvert øyeblikk i seng. Har tilbragt ettermiddagen og kvelden med å se på mine nye, flotte gardiner vi kjøpte i dag. Jeg har hatt de samme, hvite gardiner på stuen og spisestuen i seks år, så nå var det på tide. 

Natta godtfolk. Vi snakkes

– Katie

#nyresvikt #rikshospitalet #kjærlighet #trening #mentalhelse #hjertefeil #hjerte #opptrening #angst #overleve #vmh #guch #hjertesvikt 

#organdonasjon #oslo #oslolove #survival 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg