Asker, chilli & alene kveld

Hey

Da var det fredag og endelig helg. I dag hadde jeg en rolig morgen med Arne og Otto. Marcus var på skolen og Toivo sov etter jobb. Det er noe spesielt med alene tid på morgenen. Det er stille og deilig. Rett ved siden av huset, i kjeller etasjen under kirken, er det en barnehage, så morgen roen blir som regel brutt av barnegråt når “mamma går” eller gråt fordi noen har tatt en annens leke. Men mye latter og glede lyder derfra også og det er alltid kos.

Utpå dagen dro jeg hjemmefra og til Asker for å møte en tidligere kollega. Jeg hadde de største planene om å reise opp og se henne og mannen da de giftet seg i sommer, men stoffskifte og nyresvikt satt jo en effektiv stopper for den planen. Har hatt bryllupsgaven deres stående i over tre måneder. Jeg kom så tidlig og jeg var så sulten så jeg etter og kjøpte noe mat. Asker forvirrer meg noe seriøst så etter litt “kåling” fant jeg frem til Trekanten og parkeringshuset der. Heldigvis fikk jeg parkeringsplass ved døren. Ikke så lett om dagen. Beina er vonde så orket ikke gå lenger enn til første kafé og det var den ikke så veldig spennende Opus Kafé. Der var dagens lunch en Chilli con Carne og det hørtes flotters ut. Den var veldig god også.

Da May Iren kom gikk vi ut på torget og til den noe hyggeligere italienske restauranten der. Satt i solen og spiste en super digg eplekake med italiensk gelato. Veldig kos å høre om bryllupet og catche opp med litt skravling. Hun fortalte om sommeren sin og jeg fortalte om min. Da vi sa hade til hverandre brukte jeg, pinlig nok, kanskje et kvarter på å finne bilen min. Jeg har alltid tenkt at retningssansen min har vært god, men i dag var den definitivt fraværende. Da jeg endelig fant den, etter å ha tatt heisen på Trekanten opp og ned flere ganger, var det super digg å sette seg. Det verket i helen og under resten av foten på begge beina. Dro rett hjem og nå er jeg alene igjen. Marcus er ute med gutta og det er jo forsåvidt min kjære også. Grandiosaen er inntatt og Senkveld er snart ferdig så da blir det kanskje kvelden. Må bare sjekke om jeg må være sjåfør eller om noen andre kan leke taxi.

Håper dere alle har en strålende fredag og helg. Så snakkes vi

– Katie

#hjerte #hjertefeil #vmh #guch #sommer2016 #Asker #lunch #trening #smerte #rehabilitering #opptrening #organdonasjon #rikshospitalet #Drammen #ensom #kjærlighet #livetsomsyk #normal #hverdag #angst #overleve #mentalhelse #hjertesvikt

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg