Yrkespasient

Hey

Fant ut at jeg skulle skrive et lite innlegg i kveld. Har surret meg til Oslo og leiligheten til mamma og pappa på Skøyen. Ettersom de ikke kommer hjem før i morgen så må jeg finne på noe.

Dagen startet med en litt sløv morgen med Arne og Otto. Tok de med meg og hentet Toivo. Sammen tok vi en tur til Drammen Hundepark. Det er kjempelenge siden jeg har vært der med de og det var jo veldig koselig at min kjære ble med også. Det var veldig godt å se gutta herje og leke. Da vet man også at det blir litt roligere stemning hjemme etterpå. Jeg kjørte gutta hjem før jeg tok en tur på Gulskogen.

I dag hadde jeg time på Drammen Sykehus for kontroll etter kreften jeg hadde ifjor. De første par årene følges jeg opp hver tredje måned og det er jo kjempebra. Siste timen jeg hadde var i begynnelsen av juni. Hadde egentlig en time i september, men det kolliderte med en annen legetime så det ble flyttet til i dag. Tror kanskje Gynekologisk poliklinikk har det dølleste venteværelse EVER!! Alt så kjempebra ut og godt er det. Sist gang fant legen noe væske i buken, ikke mye, og denne gangen var det blitt mindre. Kanskje det var litt mer forrige gang fordi jeg da var skikkelig på tur med stoffskifte. Det var veldig deilig å få gode tilbakemeldinger. Ikke tegn til noe tilbakefall i forhold til dannelser av svulster eller cyster. Ingen hovne lymfekjertler.

Ja så er jeg i Oslo. I morgen skal jeg på Aker Sykehus for å få tatt blodprøver. Må heldigvis ikke ta det så ofte som tidligere, men må jo holde kontroll på tyroxin nivået. Da kan eventuelt medisinene justeres.

Psykologen min kalte meg en gang for en Yrkespasient. Jeg tror det stemmer ganske godt. Kanskje jeg skal begynne å si det når folk spør meg hva jeg driver med eller jobber med. Det høres så mye bedre ut enn ufør. Eller enda verre, naver!! 

Nå skal jeg sløve litt på sofaen før jeg tar en tidlig kveld tror jeg. Ingen store planer på morgenen mañana så kan sove litt. Vite at ikke jeg må ut med Arne og Otto er også litt digg. Må innrømme det ja. 

Snakkas!!

– Katie

#guch #vmh #livetmedhjertefeil #yrkespasient #nav #trening #mestring #opptrening #angst #lykke #sjekkdeg #kreft #hjertefeil #hjertesvikt #overleve #leve #organdonasjon #motgang #medgang #nav #drammen #norge #norway #kjærlighet #drammensykehus #opptrening #glede

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg