Rikshospitalet på kontroll

Hey

Sov hos mamma og pappa i natt. Gjør jo ofte det når jeg har time på Rikshospitalet. Det er så utrolig kjipt å sitte i kø på E18 tidlig på morgenen. Jeg var helt sikker på at jeg hadde time klokken 08:00 så da var det ikke noe å lure på. Men da jeg sjekket sms jeg fikk av OUS så jeg at timen ikke var før 10:30 og så en time 11:30. Første timen i dag var GUCH kontroll med ultralyd, EKG og konsultasjon. I dag fikk jeg også gleden av å utfør en sykkeltest. Det er jo ikke akkurat favoritten, men det er lenge siden jeg har gjort det nå så det var bare å trå til. 
Jeg traff på alle de flotte og dyktige menneskene som passer så godt på meg. Jeg har så stor respekt for de og er blitt ganske så glad i de.

Jeg kommer aldri til å bli noe toppidrettsutøver, (søren heller, det forsvant den drømmen), men alt så veldig bra ut. Pumpefunksjonen var god, klaffen så fin ut og det var ikke noe endring i svikten de har fulgt med på. Jeg tok opp problemene jeg har med at høyre ben alltid er hovent og ofte vondt. Kardiologen henviste meg nå videre til Kar avdelingen på Aker sykehus for å finne ut hva grunnen kan være. Hadde det vært hjerte og svikten ville det vært like plagsomt i begge ben. Hm….enda et mysteriet!!
Etter GUCH kontrollen gikk jeg inn på naborommet på sjekk av hjertestarteren min. Jeg fikk en ny i 2013 og den sjekkes et par ganger i året. Det hadde ikke vært noe innslag på den siden sist. Det er også kjempebra. Hjemme har jeg en trådløs måler som sender signaler til Rikshospitalet. Den jeg hadde bestod av to enheten og tok opp mye plass på soverommet. Så nå har jeg fått oppgradert noks som er litt mindre og kun en enhet.

På vei hjem fra Rikshospitalet hadde jeg time hos fysioterapeut i Drammen. Nå er jeg hjemme, vi har spist middag, jeg fordøyer dagen i dag og slapper av foran TV. I morgen blir det en rolig dag hjemme med hundene. Det blir kos.

Håper dere alle har en super kveld.

– Katie

 

#guch #vmh #livetmedhjertefeil #yrkespasient #nav #trening #mestring #opptrening #angst #lykke#sjekkdeg #kreft #hjertefeil #hjertesvikt #overleve #leve #organdonasjon #motgang #medgang#nav #drammen #norge #norway #kjærlighet #drammensykehus #opptrening #glede

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg