Medisterkaker, jobb og assosiasjoner

Hey

I førjulstiden er det jo alltid masse som skjer, med mange avtaler, plikter og gjøremål. Veldig mye av det er koselig for det er sånn det alltid har vært og alltid skal være. I dag bestemte jeg meg for å tilbringe dagen i den nye fleece pysjen jeg kjøpte på Black Friday til ordinær pris!! Den var så god og myk og ha på seg. Med litt energi etter en lang morgen gikk jeg på kjøkkenet for å lage julens medisterkaker. I går fikk jeg tak i medisterdeig på tilbud så jeg skulle lage av 1,5 kg. Var ganske mye. Det tar tid, men det er noe nesten litt terapeutisk over å stå i sitt eget og lage mat sånn.

Med julemusikk på P7 Klem kom jeg meg inn i litt julestemning. Resultatet ble 68 medisterkaker. Da er det jo mer enn nok til en prøvesmaking eller to før julaften også.

Etter at jeg var ferdig med medisterkakene slang jeg meg på sofaen og halvsov da telefonen ringte. Det var jobben og de lurte på om jeg kunne ta noen timer nå i ettermiddag. Det var sykdom og virket som det var litt krise. Så jeg sa selvfølgelig ja. Toivo kjørte meg ned for han skulle ha bilen til jobb selv i dag. Jeg skulle jo bli hjemme i dag. Jobbet fra 14-17 i ettermiddag. Det var masse besøkende i dag. En av tingene jeg rakk å gjøre var å ta ut, prise og legge ut bade endene. Etter at jeg var ferdig med det kjente jeg at fingrene mine luktet veldig plastikk. Og den lukten var helt lik lukten av noen tuber jeg var koblet til som barn da jeg ble operert. Det var helt utrolig hvordan assosiasjonen bare dukket opp. Lukt, smak, lyder og syn kan vekke de merkeligste minnene. Like etter hjerteoperasjonen jeg var igjennom i 2004 sto jeg på GlasMagasinet i Oslo og så på noen gratulasjons kort. Jeg kan huske det supergodt. Døren til lageret/personalrom eller noe lignende åpnet seg og holdt seg åpen med en durende mekanisme. Den samme som holder dørene til operasjons enheten på Rikshospitalet åpent. Jeg husker jeg skvatt skikkelig til. Det er jo bare sånne ting som skjer. 

Er inne i en liten, hva skal jeg kalle det, funk. Kanskje det er førjulstiden med alle følelsene som er i sving. Man tenker på gledene som er å være sammen, man tenker på de som ikke er her lenger og savnet etter de.

Nå skal jeg kose meg litt foran TV’n igjen. Jeg har laget litt gløgg og har en mandarin jeg skal skrelle. Skulle gjerne hatt ett par pepperkaker, men etter at Arne spiste av de tidligere i dag i et uoppmerksomt øyeblikk, blir det ikke det i kveld.

Vi snakkes

– Katie

#vmh #guch #drammen #norge #norway #drammensbadet #trening #opptrening #førjulstid #julen2016 #shoutout #love #kjærlighet #rehabilitering #advent #adventstid #fotsoneterapi #ffhb #hjertefeil

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg