Julekaker = mental terapi

Hey

Fredag og endelig helg. I vår familie så er ikke helgen på bestemte dager. Med skiftarbeid på den ene og 100 % ufør på den andre kan helgen være når som helst i uken. Men det er noe som er så inderlig godt med en fredag.

Sliter litt om dagen, må jeg innrømme. Vet ikke om det er på grunn av årstiden, med alle de følelsene julen gir, om det er fordi det straks er ett års dagen siden min lille Mack døde eller om det er en sen reaksjon på alt jeg var igjennom i sommer. Kanskje det er en kombo av alt. Er det lov å være så ærlig og åpen om at man har en kjip periode om dagen. 

I går morges åpnet jeg resepsjonen på Drammensbadet. Opp grytidlig, men litt godt det også. Jobbet bare til 10.00, men kjente fort at smertene i beina krøp seg på.

Utpå ettermiddagen var beina så vonde, såre og kløende at jeg sendte en melding for å høre om jeg kunne komme på litt fotsoneterapi behandling. Det kunne jeg klokken 17.00. Det var så godt og det hjalp med en gang. Smertene blir jo ikke bare borte men de blir lettere og tålerable. 

I dag var jeg bare hjemme, bortsett fra et par turer ut med Arne og Otto og en svingom i hundeparken i Solbergelva. Planen var enda noe mer juleforberedelser.  Lagde gørst deigen til berlinerkranser så jeg fikk den i kjøleskapet. Så fant frem krumkakejernet jeg arvet etter min svigermor, Lajla (Mary), og lagde oppskriften.  De ble så gode. Berlinerkransene ble jeg ikke ferdige med. Deigen er fortsatt i kjøleskapet så de tar jeg i morgen. Hadde støttestrømpene mine på, men ville ikke stå lenge på kjøkkenet. Måtte slappe litt av også. Helt utrolig hvor terapeutisk det kan være å lage mat.

Nå er det kvelden på “bruket”. Vi snakkes da!!

– Katie

#vmh #guch #hjertesvikt #hjertefeil #hjerte #mestring #organdonasjon #shoutout #drammen #norway #fotsoneterapi #fysio #hverdag #trening #mentalhelse #lovelife #backtolife #depresjon #julen #julen2016 #julekaker

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg