Julefest + 70 års lag = hektisk, men artig helg

Ho ho ho!!

Håper dere alle hadde en deilig andre søndag i Advent. Jeg har tent det andre lyset. 

Helgen har vært super-bra, men slitsom, så det var godt å komme hjem igjen fra Oslo i går. Før jeg dro innover på lørdag lagde jeg bløtkaken til mamma. Hun ble jo 70 år sist onsdag og siden vi skulle feire i går, måtte vi jo ha kake. En bløtkake er jo alltid best når den spises dagen etter at den er laget.  

Jeg kjørte inn til mamma og pappa i Oslo på lørdag ettermiddag skift og kaken. Etter å ha pyntet meg og sminket meg var det klar for ett av årets høydepunkter, årets jente julebord hos min venninne Cecilie. Men henne og hennes venninne som vertinner. Hvert å er det nytt tema og i år var det “A very Disney Christmas”. Med andre ord, frem med julegenseren, tullete øredobber og fjollete accessories. 
Vi fikk servert kalkun middag med alt av tilbehør. Fikk til og med yorkshire pudding, stuffing og roasted potatoes. Fantastisk godt. Bordet var dekket så utrolig fint med høy fantasiføring. Er like imponert hvert år.

Det er jo kjempe gøy å være på jente fest. Etter masse skravlings og mimring kom jeg hjem til mamma og pappa på Skøyen i 02.00 tiden på natta. Jeg bestemte meg for å sove der natt til i går ettersom vi skulle ha bursdagsfeiringen for mamma.

Etter deilig middag, gaver til mamma og kake kan jeg skrive under på at det var en ganske så vellykket feiring. Marcus kom også opp til Oslo fra Tønsberg hvor han hadde tibragt helgen hos sin mamma. Det var veldig koselig. Så utpå tidlig kvelden kjørte vi hjem.

#-#-#-#

I dag var hverdagen her igjen. Jeg satt hjemme her om dagen og tenkte litt over de plagene/symptomene jeg har hatt i det siste og kom frem til at de er ganske like symptomene på for høyt/lavt stoffskifte. Tenkte kanskje det var på tide og justere dosen på Levaxinen jeg går på. Er jo også litt like symptomer på overgangsalder, men tror vel ikke det. Ikke helt enda. Sendte en melding til fastlegen og i dag fikk jeg time til utvidet blodprøver. Jeg skulle innom i dag uansett for å sjekke INR så da var det jo like greit. Så nå får vi jo se hva prøvene viser.
Det er ikke noe særlig ok å ha hår tap, nedstemthet, trøtthet og vektøkning. Skal ta blodprøver på Aker Sykehus i midten av desember, men skal ikke til legen før i februar. Syns det blir veldig lenge å vente.
Etter legetimen hadde jeg en times tid mellom den og ny time til fotsone terapi. Jeg kjenner det er så deilig å ha funnet noe som virker bra på de vonde beina mine. I slutten av forrige uke hadde jeg så vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Det har vært litt bedre i helgen og det var godt med ny time i dag.

I den timen i mellom tok jeg en tur bort på Fretex på Åssiden. De har ganske mye fint og jeg er jo veldig for gjenbruk. Er jo ikke flink nok, men syns jo ordtaket “Someones trash, is someones tresure”. I dag fant jeg faktisk en kjole og den var super fin. Tror jeg skal ha den på meg på Julaften, eller kanskje nyttårsaften. Er den ikke fin?? Man kan jo style den med lekre sko, veske og smykker. Mulighetene er jo uendelige!

Nå er det kveld i heimen. Hundene, spesielt Arne, har drevet meg til vannvidd i dag. Skikkelig rampete. To unghunder under samme tak er til tider utrilig slitsomt. Men gud så koselig det er med gutta også. I hvert fall når de slukner på sofaen etter herjing.

Ha en deilig og kos kveld folkens.

– Katie

 

#vmh #guch #hjertefeil #hjerte #kjærlighet #opptrening #rehabilitering #fretex #trening #fotsoneterapi #inr #organdonasjon #backtolife #tilbaketillivet #overleve deppa #depresjon #mentalhelse #shoutout #drammen #oslo #norway #winter #julen2016 #christmas2016 #jul #christmas #mestring #advent #amerikanskcockerspaniel #americancockerspaniel #hund #førjulstid #inteok

 

  

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg