Say what?

Hey

I de siste par dagene har jeg hatt noen rolige dager hjemme. Det er veldig godt det også nå i førjulstiden. Jeg har jo heller ikke akkurat følt meg tipp topp i det siste. Dagene har jeg brukt på å bake litt, kose med Arne og Otto og sove. Tirsdag kveld var jeg på Drammen VGS for å se juleavslutningen til Mia og Celina på dansingen. Jeg blir så imponert over jentene. Det var flere grupper i alle aldre og noen var nesten på proff nivå innen cheerleading. Super kult å se på. 

Ettersom jeg ikke har vært helt i slag i det siste tok jeg noen utvidede blodprøver hos fastlegen her om dagen. Symptomene mine var jo like de man kan ha når man har tull med stoffskifte. I går kom svarene i posten. Stoffskifte var fint, men det viser seg at jeg har forhøyede HbA1c verdier. Det er en indikator på diabetes type 2, langtids diabetes. Say what??? Må ta nye blodprøver på fastende mage om et par uker før jeg må gjøre noe mer. Det hadde jo vært typisk om jeg fikk enda en diagnose nå. Jeg kan jo nå melde meg inn i alt av interesse organisasjoner. Jeg burde få 3 fra 2 på medlems kontingenten i så fall. 

Ikke sist jeg var hos psykologen min, men gangen før det sier han til meg: “Du liker å ha kontroll og nå føler du kanskje at du ikke har det ettersom det virker som du går rundt og venter på at noe mer skal skje”.

Ehhhh…..ta-daaa!!

På den litt lystige siden så føles ikke beina mine så ille ut som vanlig. Men må være forsiktig med å si det for høyt.

Med denne informasjonen svirrende rundt i hodet tok jeg til julekake baking. Ganske utrolig hvor terapeutisk det kan være. Jeg prøvde meg på et ferdig pepperkakehus her i forrige uke, men det gikk jo katastrofalt dårlig. Så i går lagde jeg mitt eget. Det fungerte ganske så mye bedre. Satt det sammen i går kveld og pyntet det i dag tidlig. Ble veldig godt fornøyd.

Hadde noe pepperkakedeig igjen så lagde to reinsdyr som skal være meg og Toivo (med movember barten) og en liten dachshund. Jeg tar med meg Mack litt videre og inn i denne julen også.

Nå er det natta på bruket. Sov godt. I morgen er det lørdag og jeg skal jobbe noen timer.

– Katie

 

#trening #vmh #guch #hjertesvikt #hjertefeil #hjerte #mestring #opptrening #kjærlighet #love #overleve #ous #organdonasjon #shoutout #drammen #norway #fotsoneterapi #fysio #mentalhelse #lovelife #backtolife #depresjon #julen #julekaker #drammen #norway #drammensbadet #fml #pepperkakehus

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg