Ny uke, nye legetimer og litt kos

Hey

Det er tirsdag 28.februar. Det er kanskje ikke så lenge igjen til vår. Man kan jo håpe. Vi har jo hatt noen dager med ganske så vårlig vær.

Etter langhelgen i Grebbestad har jeg slitt noe veldig med det høyre beinet mitt. Det virker som om huden er så tynn at den sprekker bare ved å se på den. Den er sår hele tiden og jeg holder på å bli sprø. Det var derfor veldig gledelig å få et brev fra Aker Sykehus i slutten av forrige uke. Timen min hos en sirkulasjons spesialist der har blitt fremskyndet. Så førstkommende fredag skal jeg dit og kanskje jeg kan få noen svar. I mellomtiden smører jeg beina med olje. Jeg har nå kjøpt Bio oil og jeg bruker Eurax.

Jeg var på Aker i dag også på konsultasjon på Endokrinolisk avdeling, eller stoffskifte kontroll som jeg kaller det. Jeg var der for noen uker siden og tok blodprøver og de viste at T4 hormonet var bra, men T3 hormonet var litt lavt. Så jeg har nå blitt satt på en ny T3 medisin. T4 hormonet omdannes til T3, men hjertemedisinen Cordarone som jeg går på, blokkerer for den omdanningen. Den nye medisinen jeg skal begynne på heter Liotyronin. Denne kommer i tillegg til Levaxinen som jeg går på allerede. Om seks uker skal jeg tilbake og ta blodprøver og hvis de er fine, så er jeg ferdig med oppfølging av Aker. Da kan fastlegen min følge meg opp og dosere medisinene mine.

Etter timen var det på tide med noe hyggelig så da var det rett ned på Torshov hvor jeg traff venninnen min, Anja. Vi satt på Espresso House og skravlet. Det er alltid like kos og det var deilig å fokusere på noe annet enn det helvetes høyrebenet. I dag var jeg flink pike og tok på meg kompresjons strømpene. Jeg vet ikke om det var det, men hele leggen og låret verket. Fikk i meg to paracet og kjørte hjem til Drammen. Sår som F#&N. Jeg har nå fått resept på Pinex Forte som jeg skal hente i morgen, så får vi håpe at det tar det verste når det blir for ille.

Ettersom min kjære er på jobb og Marcus er i Tønsberg er jeg alene hjemme med Arne og Otto i kveld. Kjøpte noen reker som jeg har kost meg med til middag. Hadde nok reker til å lage halv porsjon av rekesalaten jeg lærte sist jeg var på Feiringklinikken.

Håper dere alle har en smashing kveld og uke. og husk, JA TIL ORGANDONASJON!

– Katie

#vmh #guch #hjertesvikt #hjertefeil #hjerte #mestring #trening #opptrening #angst #mentalhelse #lovelife #backtolife #depresjon #organdonasjon #shoutout #drammen #norway #oslo #akersykehus #stoffskifte #ous #endokrinologiskavdeling #biooil #smerte #oslolove #survival 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg