Hvorfor gjøre det enkelt, når man kan gjøre det vanskelig

Hey

Å være eller ikke være?? Det er det store spørsmålet sies det. I dag er det største spørsmålet for meg, hvorfor gjøre det enkelt når man kan gjøre det vanskelig. Som hjertesyk er det et hav av medisiner noen må gå på, og jeg har gleden av å føye meg inn i rekken av de heldige. For to dager siden var jeg på Aker Sykehus på oppfølgings konsultasjon hos endokrinologen. Som jeg skrev i forrige innlegg viste det seg at T3 hormonet mitt var noe lavt, så nå har jeg fått Liotyronin på listen. Gårsdagen gjennomførte jeg iført pysj buksene mine hele dagen. Sov masse på sofaen, smurte mine bein med olje og tok det med ro. I dag dro jeg ned for fotsoneterapi. Jeg var litt usikker på hvordan det ville gå etter at beinet var så syyyykt vondt da jeg var i Oslo på tirsdag, men etter dagen i går hadde det kommet seg litt. Selve terapien gikk kjempebra. Jeg var ganske lettet og glad da jeg gikk, men det varte helt til jeg så bilen…..

Må nok bare bite tennene sammen og innse at dette var helt og holdent mitt feil og på ingen måte noe å klage på. Når den realisasjonen går opp for meg er det bare en ting å gjøre. Det er å betale boten, kaste den i søppelet og glemme den. Jeg har betalt den, check, jeg har kastet den, check, men glemt den har jeg ikke ettersom jeg forteller dere om det nå. Men etter innlegget så skal jeg “let it go”. 

Jeg kjørte rett bort til Kamilla hvor jeg fikk en kaffe, kos av jentene og noen trøstende blikk på grunn av den helvetes boten.
Etter en liten stund kjørte jeg oppover til Konnerud senteret og Boots apotek for å hente ut noen medisiner, deriblant den nye. Den ene medisinen jeg går på, Revatio, må ofte bestilles ettersom det ikke er noe apotekene har liggende. Det kan jeg jo forsåvidt forstå til ca 5000 kr pr eske, som i mitt tilfelle varer en måned. Jeg fikk heldigvis et vedtak sånn at jeg betaler en egenandel for så å få resten dekket. Og det er her det store spørsmålet mitt kommer inn. Det viser seg at en ny regel gjør at en fastlege ikke kan skrive ut resept dersom man vil ha den dekket. Den resepten må komme fra sykehus. Ettersom jeg ikke har 5000 kr hver måned til den medisinen må jeg nå ordne ny resept. Det virker sikkert ikke som noe stor issue, men dette føyer seg inn i rekken av mange issues. 

I morgen skal jeg på Aker Sykehus igjen til en sirkulasjons spesialist. Det skal bli spennende å vise frem benet for å høre hva de tenker. Er det noe jeg kan gjøre med det som vil øke sirkulasjonen og minke smertene. Eller er dette bare noe jeg må leve med. Kjære Gud, ikke la det være noe jeg må leve med. Nå er Marcus kommet hjem og godt er det, min kjære er på jobb og jeg har kost meg ferdig med Arne og Otto for i kveld. 

God natt mine venner, sov godt!

– Katie

 

#vmh #guch #hjertesvikt #hjertefeil #hjerte #mestring #trening #opptrening #angst #mentalhelse #lovelife #backtolife #depresjon #organdonasjon #shoutout 
#drammen #norway #oslo #akersykehus #stoffskifte #ous #endokrinologiskavdeling #biooil #smerte #oslolove #survival #parkeringsbot #fotsoneterapi

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg