Ny dag, ny uke, ny måned

Hey APRIL!!!!

Nå er det faktisk to uker siden sist jeg skrev. Jeg har ikke hatt så mye overskudd til å skrive. Etter en langhelg i Sverige var det rett hjem til full jobb for min kjære. Vi har besøk av min svigerfar og hans kone, og fordi hun er blitt syk, har besøket blitt forlenget på ubestemt tid. Jeg legger ikke skjul på at jeg blir ekstra sliten, men det viktigste nå er at hun blir frisk. Om to dager skal jeg på stor GUCH kontroll på Rikshospitalet.
GUCH (Grown Up with Congenital Heartdisease) eller Voksne med Medfødt Hjertefeil (VMH) som vi sier her i Norge. På Rikshospitalet er det en egen GUCH Poliklinikk og det er der jeg følges opp. Jeg har de siste månedene kjent meg ganske tung i kroppen, tung i brystet og litt stinn i magen. Jeg liker ikke det, men tror også mye kan ligge i det psykiske. Det skal uansett bli godt å få det sjekket ut.

I forrige uke hadde vi noen dager med fantastisk vær. Jeg følte at våren virkelig var kommet og jeg tror ikke jeg var alene om det. Vi fikk ordnet ute på verandaen og så snart jeg er sikker på at det er over for nattefrosten så skal jeg ut og kjøpe blomster. Arne og Otto koste seg i solen, men de er ikke like sol-hungrige som Mack var. Han kunne jo ligge i timesvis i solsprekken.

Drammen viser seg virkelig fra sin fineste side når solen og våren endelig kommer. Dette nytes! Det hjelper ganske godt på psyken at solen skinner. Jeg har ikke vært hos psykologen min siden januar så jeg tar de “hjelpemidlene” jeg kan få og solen er definitivt et “hjelpemiddel”. 

I helgen var jeg i Oslo en tur. Sov litt på sofaen til mamma så dro vi til Nordstrand hvor min lille nevø, Sebastian, var hos sin bestemor. Han er også et “hjelpemiddel”. Han er jo nå over to år og går i barnehagen. For hver gang jeg ser han kommer det nye ord ut av den lille munnen. Noen er mer forståelig enn andre, men det er veldig artig. Mamma og jeg var ikke der så lenge og da vi dro fikk jeg en god kos. På vei ned fra Nordstrand får man noen fantastiske syn av Oslo  Jeg måtte finne frem mobilen og da noen bilder av byen i mitt hjerte.

Jeg hadde lyst til å dele disse bildene med dere. Tror jeg skal finne frem speilrefleks kameraet vårt og ta noen bilder. Jeg syns det er artig og nå som været er bedre er det litt mer stas. 

Blir ikke lenge til jeg legger meg nå. Satser på en bra dag i morgen. Skal til Oslo igjen og sover over på Skøyen. Med en time på Rikshospitalet 09:00 på onsdag kan det være greit. Så slipper jeg køkjøring inn styggtidlig. Orker ikke det.

Nyt det fine været hvis dere har det. Og til alle mine venner i Tromsø, våren kommer til dere også, det bare tar litt lenger tid.
Vi snakkes da 

Katie

 

#vmh #guch #hjertefeil #mentalhelse #angst #lovelife #overleve #trening #shoutout #sjekkdeg #oslo #drammen #norge #norway #opptrening #organdonasjon #livsglede #hjertesvikt #opptrening #mestring #rehabilitering #depresjon 

 

 

 

 

 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg