Etterlengtet

Hey

I dag har jeg vært på kontroll på Rikshospitalet. Jeg var litt nervøs. Jeg pleier alltid å ha med meg noen når jeg går på kontroll. Det er alltid bedre med to sett ører enn ett. Da får man med seg mer. Det er veldig lett å gå glipp av informasjon når man er alene. Man glemmer kanskje å spørre om det man lurer på. Jeg kan godt huske den gangen jeg gikk alene og fikk beskjed om at hjerteklaffen ikke virket og jeg måtte ha ny. Selv om det var i 2005 sitter det godt i meg. Jeg smilte og nikket og gikk kanskje inn i en annen modus, men da jeg kom ut var det ekstremt ensomt å sitte med all informasjon, redsel og engstelse. 
Jeg hadde absolutt ingen følelse av at jeg kom til å få noen slik informasjon i dag. Ettersom jeg ikke orket tanken på å sitte i morgen rushet fra Drammen til Oslo i dag tidlig, sov jeg på Skøyen i natt. Den første timen var klokken 09.00 på ICD sjekk. ICD er hjertestarteren min. Viser seg at jeg bare har hatt noen få tilfeller av atrieflimmer, den lengste episoden hadde vart i ca tre minutter. Legen var strålende fornøyd og da er jeg det også.

Etter timen med ICD var det kontroll på GUCH Poliklinikken. Der var det som vanlig samtale, EKG og ultralyd av hjertet. Det pleier å være vanskelig å få gode bilder av hjerteklaffen min, men i dag gikk det ganske greit. Trykket var fint, lekkasjen var ikke blitt noe større og blodtrykket var bra. Kardiologen sa at han hadde sett hjerter slå bedre, men også hjerter som slår dårligere. Alt i alt syns han hjertet mitt kanskje så litt bedre ut. Jeg har vært kjempe sliten i det siste, men det hadde ingen rot i hjertefeilen. Så med gode nyheter gikk jeg til laboratoriet og tok blodprøver før jeg gikk ut i vårsolen. Ny time skal settes opp i oktober, men jeg  vet hvor jeg finner de hvis jeg trenger de før det. Det er så deilig å vite at jeg har de om jeg trenger. 

Etter en snarvisitt innom Ullevål kjørte jeg bort på Torshov og traff Anja. Vi satt på Espresso House og skravlet. Så godt med ro i sinnet og kaffe i kroppen. 

Å komme hjem til nyvasket leilighet var super deilig. Arne og Otto var over seg av begeistring og ivrige. Sendte de opp til Marcus i andre etasje. Så får jeg fred også. Hahaha!! Nå middag og nyt.

Vi snakkes da

Katie

#hjerte #hjertefeil #guch #vmh #rikshospitalet #oslo #espressohouse #torshov #ous #mestring #mentalhelse #angst #sjekkdeg #livsglede #organdonasjon #hjertesvikt #rehabilitering 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg