Psykolog er ikke tabu

Hey

Som dere vet, dere som leser bloggen min litt, har de siste ukene vært litt tunge. Det burde kanskje ikke være det siden vi går mot lysere tider, jeg har fått positive tilbakemeldinger fra Rikshospitalet på hjertet, fra Aker om stoffskiftet mitt og fra Drammen Sykehus om livmorkreften.

I andre perioder av voksen livet som har vært tunge har jeg gått til en utrolig dyktig og hyggelig psykolog her i Drammen. Som barn gikk jeg til psykolog, men det fungerte ikke så veldig bra. Som teenåring gikk jeg til psykolog, med det var heller ikke så vellykket. 
Men da jeg fikk hjertesvikt og ble alvorlig syk for fem år siden fikk jeg etter en stund kontakt med en psykolog. Litt skeptisk og ikke helt sikker på hvordan dette ville gå, gikk jeg til han. Og siden har jeg fått lov til å komme ned på timer hos han ved behov. I fjor sommer og høst var det til stor hjelp.

Behovet kommer og går og nå tenkte jeg det var på tide. Sendte en email til han og midt under kinoen i går fikk jeg en melding om at han hadde en avbestilling klokken 12.00 i dag. Så etter en besøkstur ned til Drammen Helsehus, dro jeg bort.

Ikke verdens mest spennende venterom, men timen som fulgte bak den døren var utrolig bra. Jeg vet det høres ganske klisjé ut, men jeg følte seriøst at noe løsnet. Det er et skikkelig privilegium å kunne snakke om alt som er vanskelig, uforståelig og kanskje bra også til en person som står “på utsiden”. Situasjoner og tanker blir kanskje belyst litt anderledes. Følte meg litt lettere da jeg dro på Gulskogen Kjøpesenter med Marcus etterpå. Han måtte ha noen nye bukser. Vi møtte også Kamilla og sammen satt vi oss på Kvisten kafé for en skravlings og S – bolle. 

Nå tar jeg med meg mitt noe lettere topplokk til sengs. Håper på en god natt når lyset slukkes. I morgen braker Marcus sin Russetid av for fullt så blir nok å tenke på fremover.

Natta godtfolk 

– Katie

#vmh #guch #hjertesvikt #hjertefeil #hjerte #organdonasjon #shoutout #drammen #norway #lovelife #love #familie #kjærlighet #mestring #rehabilitering #overleve #ous #skam #trening #mentalhelse #angst #depresjon #psykolog #tabu #russ #russetiden #russemamma #drammensrussen #kingcurtis #mellowhype #russ2017

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg