Medisiner, Olivia og Russemamma – hektisk hverdag

Hei

Jeg har ikke skrevet på en ukes tid nå. Det var godt å komme på Rikshospitalet forrige uke og sjekke ut bekymringene jeg hadde om hjertesvikt symptomene. Det ble gjort endringer i medisinene på stoffskiftet og vanndrivende og det tok ikke mange dagene før jeg merket endring. Jeg har alltid vært ganske flink med medisiner. Med tanke på å vite hva, hvor mye og når. Men etter i sommer fikk jeg flere medisiner, noen ble endret, fjernet og noen er det samme. Må virkelig holde “tunga rett i munnen” når jeg skal fylle dosettene.

Jeg ble i Oslo den dagen og kvelden. Jeg hadde planlagt og arrangert årets vårtreff med tidligere SAS (og noen Braathens) kolleger. Bordet på Olivia Aker Brygge var bestilt og det var ikke tvil om at jeg skulle dra. Det var stort oppmøte og det var en utrolig koselig og moro kveld. Det er så viktig for meg å komme ut og være sammen med tidligere kolleger, selv om dagene er litt vanskelig nå. Er mye bekymret og det er slitsomt. Så godt å le litt! Tusen takk til alle flotte og fine folk som kom. Gleder meg til neste gang. Tidligere på dagen orket jeg en times tid inn til Oslo City. Har ikke vært der på MANGE år så det var litt moro. Det er jo i Oslo jeg vokste opp. Det er jo liksom min by OSL❤️VE! Jeg hadde ikke noe problem med å bruke opp gavekortet jeg fikk av mamma og pappa til bursdagen min. Kjentes utrolig godt ut.

Helgen forløp seg ganske så rolig. På søndag var jeg alene så tok turen til Tronstad og til noen venner der som har to amerkanske cockere. De har et stort hus med en kjempetomt så Arne og Otto går jo helt i spinn når de får muligheten til å løpe rundt der. En ting blir jo veldig klart og det er at vi må finne en ny bolig og det må være hage der. Ikke noe hemmelighet at vi har tittet litt rundt på hus så håper drømmeboligen snart dukker opp.

I går kveld kjørte jeg Marcus ned til Akademiet ved Sundland i Drammen hvor de hadde oppmøte til rulling med Russebussen. Jeg fikk til og med komme inn og se i bussen. Veldig moro. Skikkelig med lys og lyd. Det er 20 år siden jeg var russ og tiden flyr så fort. Alle gutta virket veldig søte og tror de kommer til å få det supert.

Som Russemammaen jeg er var det opp 05:15 og dro ned til Drammen VGS og hentet tre av disse gutta og kjørte de hjem. Som jeg sier, “Helt om natten, helt om dagen” så da vi kom hjem gikk Marcus i dusjen, skiftet, spiste litt og gikk med hundene. Så kjørte jeg han på skolen før dagen min fortsatte med tannlegetime, fotsoneterapi og så psykologen. Nå er han i seng, ikke helt i slag, min kjære er på jobb, ikke helt i slag jeg heller så nå er det en stille kveld i heimen. Har egentlig ikke hatt en veldig god dag. Tablettene er tatt så nå bikker jeg i seng. Håper alle har det bra. Oh ha en super duper uke videre. Våren er kommet, i hvert fall til østlandet. 18c i dag er ikke å klage på!

– Katie

#hjertesvikt #stoffskifte #medfødthjertefeil #vmh #guch #mestring #mentalhelse #depresjon #angst #amerikanskcockerspaniel #hund #oslo #oslove #drammen #norway #norge #russ2017 #russetiden #russemamma #arneogotto #organdonasjon #sjekkdeg #shoutout #trening #oliviaakerbrygge #godevenner #sas #scandinavianairlinessystem #drammensrussen #kingcurtis

www.organdonasjon.no

www.vmh.no

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg