Sommerfølelse & forkjølelse

Hey!

Noen dager siden sist nå. Det virker som om medisinendringene mine har gitt resultater i form av vektnedgang og at jeg er mindre blå. Jeg har absolutt ingen tålmodighet når noe er galt. Da er jeg rett på legen. For mange ganger før har jeg ventet for å “se om det blir bedre” og det har ved noen anledninger gjort ting verre….. MYE verre….. DØDSMYE verre. Men nå ser det ut som at ting går oppover. Viktig og dele de gode tidene også.

Nå er det så utrolig deilig vær ute. Drammen er på temperatur-toppen og det skal man jo IKKE klage på. Det var jo bare i forrige uke at det var skikkelig sur vind og kjempekaldt. Så når sjansen bød seg i går tok jeg turen på Gulskogen og kjøpte en ampel til å ha ute ved inngangsdøren og en potte spanske margeritter til terrassebordet. I dag har jeg til og med gått med skjørt. De stygge og jævlige beina mine med sår, fargeforskjeller etter blodproppen og de jævligste og vonde åreknutene fikk luftet seg i dag. Det er det som er deilig med å bli eldre (ikke gammel). Selv om man selvfølgelig vil se bra ut, føler jeg meg trygg nok på meg selv at jeg ikke bryr meg om hva folk sier.

Da uken startet var begge gutta i ulage. Med feber, hoste, slapphet og rett og slett skikkelig forkjøla. Jeg hadde en svak hodepine, men klarte å holde alt på avstand. Det som kanskje starter som en forkjølelse kan fort skli ut hos meg og bli en lungebetennelse. Da blir jeg ganske dårlig og har ved flere anledninger endt opp på sykehuset noen dager til observasjon. 
Jeg merker at forkjølelsen har de siste dagene blitt sterkere og sterkere hos meg også. Heldigvis har feberen holdt seg unna. 
I kveld hadde jeg invitert til Jentekveld og Lykkebobler i Drammen. Vi var noen venninner fra forskjellige deler av mitt liv som skulle ut og spise på restaurant for så videre på Brask & Bram for å kose oss med Prosecco. Men da den ene etter andre viste seg å hangle og to avlyste i dag, ble det ikke noe av. Mye bedre å dra når alle er friske og raske. Så enden på den visen og en solfylt lørdag blir følgende:

Vi snakkes da.

– Katie

#hjertesvikt #hjertefeil #medfødthjertefeil #guch #vmh #proseccoplaner #prosecco #drammen #norge #forkjølelse #sykogsvak #sjekkdeg #shoutout #sommer #endeligsol #organdonasjon #sija #mentalhelse #angst #depresjon #trening #venninner

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg