Er det ikke det ene……

Hey

Har ikke skrevet på noen dager. Det har vært noen vanskelig, triste og merkelige dager. Etter at Marcus har hanglet lenge bestemte jeg meg for at vi skulle at en tur ned til Legevakten. Vi ble heldigvis ikke sittende veldig lenge og etter noen få blodprøver fikk russen i hus påvist kyssesyken. Heldigvis var det tidlig stadiet og han hadde ikke streptokokker i halsen. Marcus har i alle de årene jeg har være hans stemamma, alltid vært frisk og rask. Så det at han har hanglet med feber, slapp og vært i dårlig form så lenge, var IKKE riktig. Men jeg liker å tenke at det kanskje hende at jeg har et lite “morsinstinkt”. 

På søndag mistet vi noen i familie. Det er ingenting jeg vil skrive om fordi det er så privat. Men vi ville være sammen med de andre i familien så min kjære og jeg satte oss i bilen og begynte på veien dit. Ettersom det ville bli en litt lengre kjøretur, stoppet vi på SHELL stasjonen på Kjellstad i Lier. Det er der de gamle bomstasjonene på vei inn til Drammen sto i “gamle dager”. Mens min kjære er inne på stasjonen for å kjøpe noe drikke til turen, ble jeg sittende igjen i bilen utenfor. Jeg satt bak rattet og hadde parkert og sto helt stille. Plutselig hører jeg et smell og merker at bilen rister. Jeg skvetter til og ser ut av vinduet mitt på førerdøren. Der ser jeg rett inn i fronten på en Toyota Hiace. Jenta som kjørte denne hadde glemt og sette på håndbrekket sitt. Forskjerm, førerdør og speil fikk alle bulker. På en søndag ettermiddag, på en stor bensinstasjon hvor det ferdes mange folk, kunne det gått så mye verre, men det er jo utrolig irriterende. Jeg har ikke hatt denne bilen mer enn fire og en halv måned og den var jo helt strøken. Men, det viktigste er jo som sagt at ingen ble skadet. 

Bilde av bilen ble tatt før smellen. Nå skal den snart inn til verksted så den kan bli så fin som ny igjen. Elsker bilen min. Rart hva man føler for en ikke-levende gjenstand. Sånt blir det skademelding og forsikringsmat av. Må si det var litt rart å signere et skadeskjema for første gang siden jeg fikk førerkortet for litt over fire år siden. Og bank i bordet blir det siste gangen også. 

Vi kom oss dit vi skulle og var sent hjemme igjen. Det var en lang og tung dag så det tok ikke lang tid før jeg sovnet da hodet traff puten min. Dagen i går og i dag har gått ganske i ett med fotsoneterapi og innkjøp til i morgen. Fotsoneterapien var helt nødvendig. Det var noen dager siden sist så det var godt å få det. Kjente at det var mye “grums” som måtte ut av kroppen.Jeg har også sagt ja til å lage makroner til min niese, Annas, bursdag. Det ble som terapi å stå på kjøkkenet i dag.

På kvelden i kveld var jeg snill russemamma og kjørte Marcus ned til Akademiet hvor det var oppmøte for russebuss rulling. Det er jo natt til 17 mai i natt så jeg skjønner at Marcus gjerne vil være med selv om han føler seg litt skrall. Lyden på mobilen vil være på hele natten så han får jo tak i meg hvis det er noe og jeg henter han selvfølgelig. Det er jo det man gjør for barna sine. 


Min natt til 17 mai er ikke som det en gang var så jeg bikker nå i seng. Kroppen er sliten etter mange påkjenninger de siste dagene og den siste tiden. Jeg håper dere alle har en fantastisk dag i morgen. 

Stor klem


– Katie

 

#organdonasjon #vmh #guch #rikshospitalet #ous #sjekkdeg #kreft #medfødthjertefeil #hjertefeil #hjertesvikt #trening #17mai #mentalhelse #angst #depresjon #normalhverdag #russemamma #drammensrussen #drammen #norge #hipphurra

 

2 kommentarer
    1. You should write a book Katie. Your blogg is always interesting. Everyone should send it on so it gets in the top 10 😄😄
      Happy Nationen Day to all who read this.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg