Søvnløs, vondt og stress = tøff dag

Hey

Dårlig søvn natt til i dag ga litt vandring i korridorene på avdelingen. Ganske så stille og det er nesten litt deilig å tusle rundt.


Tilbake på rommet duppet jeg av igjen. Plutselig var klokka åtte og jeg ble på nytt vekket av målingene og blodprøver. I dag fikk jeg egget og det varmet rundstykker jeg gikk glipp av i går. Koste meg med frokosten og lungetilsynet som skulle være i 12 tiden ble fremskyndet så ble hentet halv elleve. 

Prøven var en spirometri hvor de måler lungekapasiteten. Må trekke pusten inn og puste hardt ut og andre pusteøvelser som blir målt. Etterpå skulle jeg i samtale med en lungelege, men han måtte plutselig løpe avgårde på noe annet. Han snudde seg rundt, smilte og sa at prøvene så ut til å være litt bedre enn sist gang. Det er jo bra!


Tilbake på avdelingen fikk jeg vasket meg litt, pusset tennene og skiftet skjorte før jeg krøp opp i sengen med 10mg vival. Tok ikke så lang tid før det begynte å virke. Før jeg visste ordet av det stod det en portør ved enden av sengen min og jeg var på vei til katetriseringen. 

I dag var det vondt, ubehagelig og rett og slett jævlig. De hadde problemer med å komme inn i de venene de skulle, måtte prøve i begge lysker og jeg kjente stresset bare økte. Kardiologen og helten min, Ola, tok på seg blyfrakk og sto med meg hele tiden. Jeg fikk morfin for smerten og stesolid for stress og uro. Sistnevnte kjenner jeg enda er i kroppen, så jeg tror ikke natten blir søvnløs. Når jeg kom opp på rommet ble jeg møtt av min Toivo og min venninne Hilde. Jeg visste at Toivo var her, men ble skikkelig overrasket over at Hilde var her. Utrolig kos. Men dopa som jeg var sovnet jeg jo.


Nå litt kveldsmat før natten. Stor klem og god Pinse helg til dere alle.

– Katie

#hjertesvikt #hjertefeil #mentalhelse #angst #depresjon #organdonasjon #sjekkdeg #shoutout #sija #rikshospitalet #ous #vmh #guch

http://www.organdonasjon.no

http://www.vmh.no

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg