Fordøyer informasjon

Hey

Da var jeg hjemme igjen etter møtet på Rikshospitalet. Jeg var så nervøs så nattesøvnen var kanskje ikke på sitt beste i natt. Når vekkerklokken ringte 08:00 hadde jeg ikke håp i hengende snøre om å komme meg opp av sengen. Så det ble 30 min snooze og litt stress før vi kom oss avgårde. Vi møtte mannsterke opp på sykehuset, mamma, pappa, Toivo og meg. Vi møtte kardiologen og de to GUCH sykepleierne.

Etter all hils var overstått var det bare å få sagt det som måtte sies. Etter alle undersøkelsene mine i forrige uke viste det seg at jeg ikke er noen kandidat for LVAD. Det kommer jeg aldri til å bli heller. Så lettelsen for det var jo tilstede for min del. Men LVAD blir jo ofte brukt som en “bro” til en hjertetransplantasjon. Hva skjer om hjertet ikke holder ut karantene tiden min? Dette er heavy shit. 

Jeg så på det som en “Karlsson på taket med skjøteledning” løsning. Men for de rundt meg og kanskje spesielt min kjære, var dette det “sikkerhetsnettet” jeg hadde. Det er rart hvordan fire personer kan gå inn i ett og samme måte og komme ut med forskjellige oppfatninger.

Så fremover nå blir det oppfølging med vanlig kontroller med ultralyd, røntgen, blodprøver og EKG. Medisinene mine skal justeres og kanskje byttes ut ved behov og hjertestarteren min har nå blitt justert sånn at pulsen får mulighet til å økes litt ved aktivitet. Jeg skal bruke min energi på gode ting i livet. Om det bor en hybelkanin i det ene hjørnet og klesvasken ikke brettet så er ikke det verdens undergang. Fraskriver meg selvfølgelig ikke hverdagslige gjøremål, men kjenner jeg må nyte litt. Våren 2020 blir første mulighet for meg for å få transplantasjons utredning. Det klarer vi ❤

Jeg velger å fokusere på de tingene jeg kan gjøre noe med. Som vekt nedgang (verdens enkleste oppgave eller hür?), medisin justeringer og justeringer på hjertestarteren min.

Nå er det natten.

– Katie

#hjertesvikt #hjertefeil #mentalhelse #angst #depresjon #organdonasjon #sjekkdeg #shoutout #sija #rikshospitalet #ous #vmh #guch #medisiner #vmh #guch #trening #puls #vektnedgang 


 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg