En bedre natt gir en en bedre dag

Hey

Heldigvis var natten i natt mye bedre enn natt til i går. Jeg kom meg opp og gikk på vekten. Da jeg var hos ernæringsfysiologen forrige uke ble vi enige om at jeg skulle ned til 75 kg til neste time den 23.august. Det var det jeg veide da jeg kom hjem fra sykehuset ifjor sommer og karte å holde meg på utover høsten. Men nå etter nyttår så har jeg gått litt opp. Det var helt ok å stå på vekten i dag og se at det sto 80,6 kg. Jeg skriver det ned i en liten bok så jeg følger med. Jeg samler en del væske i kroppen så vekten kan variere med 1-2 kg fra den ene til den andre dagen. Men jeg er på vei ned og det er vel det viktigste. 
Det var også deilig å våkne til blå himmel og sol. Selv om ikke temperaturen var så høy og vinden er overraskende sur var det godt og lunt i solen på terrassen i dag.

Jeg hadde ingen legetimer eller avtaler i dag og tenkte jeg skulle bli hjemme og slappe av i dag, men det er jeg for rastløs til. Det er jo også en skam og gjøre det når været er så bra. Jeg bestemte meg for å ta med Arne og Otto til hundeparken. Jeg har ikke vært der alene med de før, kun med Arne, men jeg tenkte at jeg må prøve. Det er også deilig for meg at de får herje og slite seg litt ut. De storkoser seg der så tenkte at det helt sikkert er noen som hjelper meg når jeg skal hjem. Det er jo ikke alltid de vil bli med.

Mens jeg var i parken ringte de fra Rikshospitalet for å fortelle meg at de ikke klarte å fjernlese hjertestarteren min 1.juni. Det er litt rart at de ringer først etter tre uker, men de skal prøve en gang til 24.juni, så de ville jeg skulle sjekke at avleser var koblet inn i stikkontakten og at den lyste. Det har jeg gjort så får vi håpe at det funker. På torsdag skal Katrine ringe meg for ikke noe annet enn en liten prat. Det var jo et ganske vanskelig møte vi var på og jeg jobber hardt mentalt om å fordøye det jeg hørte og det kjenner jeg tar tid. Tårene er ikke langt unna, samtidig som jeg prøver å fokusere på det jeg kan gjøre noe med. Noe vi snakket om var å finne enkle ting i hverdagen som vil gi meg en enklere hverdag. Og i dag har jeg gjort noe for første gang. Jeg bestilte mat på www.meny.no. Når man handler for over 300 kr koster det 49 kr å få det levert på døren. For meg er det verdt det nå som jeg er alene og ikke har bærehjelp. Så nå har jeg kjøpt noe smått, men selvfølgelig det viktigste i tunge matvarer som melk, rapsolje og juice. Det er jo det som veier.

Varene kommer hjem på døren min mellom 12-14 i morgen. Passer meg perfekt. Mamma og pappa kommer i morgen og etter at varene er kommet skal vi ut og spise en litt sen lunch. Håper været er bra så vi kanskje kan sette oss på GLASS i byen. 

Nå i kveld har jeg laget meg indisk kylling med ris. Det er en ting som er bra med å være hjemme alene mens guttene mine koser seg i Spania. Jeg styrer hva jeg skal spise, når og hva jeg skal se på TV. YAY!

Høyre benet mitt er veldig vondt nå i kveld så blir bare en kort liten tur med Arne og Otto nå.
Satser på en strålende god natt. Skal prøve å komme meg i seng litt tidligere i kveld. 

– Katie

#medfødthjertefeil #skjultsykdom #trening #puls #vektnedgang #ernæring #drammen #norge #ous #rikshospitalet #vmh #guch 
#hjertesvikt #spania #ektekjærlighet #mentalhelse #angst #depresjon #organdonasjon #sjekkdeg #shoutout #sija #alenetid #stress #indiskmat #drammenhundepark #hunder

 

5 kommentarer
    1. Arne og Otto ja hehehe. Fine hunder 🙂 Ei jeg vet om har en hund som heter BOTTOLF.
      Hvordan kunne de gi deg beskjed så seint? ja den 1 juni liksom????? Jeg vet meget godt hva det å ha vondt i beina innebærer, håper både du og jeg får sove godt i natt. God natt <3

    2. “Lovlig” sein avlysning, ja!
      Koselige bilder 🙂
      Mange vi kjenner har hund(er). Ingen har dem i sofa, seng e.l. En bikkje har sin egen stol. Flott ordning, synes jeg. Akkurat som at menneskene skal gå inn (eller ut) gjennom døra først.
      Ha en fin dag videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg