Killing butterflies in my tummy with valium

Hey

Her kan dagen tydeligvis svinge opp og ned på kort varsel. I dag hadde jeg time på Hjertesvikt Poliklinikken på Drammen Sykehus. Jeg gikk på oppfølging der for fem år siden da jeg hadde hjertesvikten og nå er jeg altså tilbake. Jeg fikk et godt forhold til svikt sykepleieren, Ingebjørg, da jeg gikk dit før og det var veldig koselig å se at det var henne jeg skulle til i dag også. Nå har ikke hun sett meg siden 2012, hun har kun lest epikriser. Det har skjedd mye på de siste fem årene. Kreft, fjerning av skjoldbruskkjertelen, den akutte nyresvikten og nå at hjertet begynner å bli slitent. Så da hun så meg ble hun litt overrasket. Før jeg kom inn til henne måtte jeg ta blodprøver. Det er jo greit for Drammen Sykehus å ha sine egne prøver tatt der.

Noe av det første Ingebjørg sa til meg da jeg kom inn til henne var at jeg så så godt ut. Så fresh ut til å ha vært igjennom så mye. Men jeg tenker jo at man velger hvordan man skal leve. Jeg velger å sminke meg, finne frem en pen veske, i dag falt det på Louis Vuitton PM Sully, som jeg merkelig nok kjøpte for fem år siden da jeg ville ha noe pent å ha oksygenkolben jeg var avhengig av i. Alternativet til å prøve å se bra ut ville jo vært å sittet hjemme i joggebukse og sett i veggen. Jeg sier ikke at ikke det også skjer, men det er ikke noe man kan holde på med. Men tunge stunder og tanker er aldri langt unna. Sommerfuglene i magen som ikke gir ro i kropper dukker opp når jeg minst venter det.

Nå har jeg fått en ny og fin Hjertesviktdagboka. Her skal jeg føre opp medisiner, vekt og andre notater som kan være vesentlige. Jeg skal ha med meg boken på oppfølgings samtaler når jeg har det. Nå føler jeg at de tre årene som er igjen av karantenen min på grunn av kreften er så uendelige lange og selv om jeg prøver å fortelle meg at dette kommer til å gå bra, blir veien til valiumpakken kort når det tar helt av. Psyken er noe av det verste. Det magiske tidspunktet er mai 2020. 

Etter timen på Drammen sykehus dro jeg på Lier Planteland med Kamilla, Mia og Celina. Vi valgte ut ampler og planter til å ha ute. Nå som solen skinner og temperaturen er rundt 20 grader er det jo mer kos å pynte litt. 

Hjemme nå. Sov en times tid da jeg kom hjem og våknet ganske molefunken. Himmelen ute er skyfri og blå, men den grå skyen er over meg nå og sommerfuglene i magen har jeg tatt effektiv liv av med valium. Satser på en bedre dag i morgen og at det holder seg bra. Nå snart ut med guttene.

Vi snakkes folkens. 

– Katie

http://www.vmh.no

http://www.organdonasjon.no

#hjertesvikt #hjertefeil #mentalhelse #angst #depresjon #organdonasjon #sjekkdeg #shoutout #sija #rikshospitalet #ous #vmh #guch #medisiner 
#medfødthjertefeil #skjultsykdom #trening #puls #vektnedgang #ernæring #drammen #norge #ous #rikshospitalet #drammenhundepark #hunder
#amerikanskcockerspaniel #givemehopeJoanna #savn #sommer #drammensykehus #hjertesviktpoliklinikken 

 

4 kommentarer
    1. Må bare si jeg beundrer deg for valgene dine, og at jeg håper disse årene ikke vil føles så lange og at du vil føle deg trygg på tross av alt. Herlig hvordan du klarer å være fresh og positiv, selv om alle vil forstå om du ikke er sånn hver dag.. Fint å lese og få lov å følge deg. Krysser fingrene for morradagen din 🙂

    2. Tusen takk for kjempe hyggelig melding fjellgeitbundingen. Det er nødt for å bli opp og ned dager. Føler det som en form for terapi å skrive denne bloggen og da er det veldig hyggelig at noen leser den. Katie

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg