Vanskelig og rar dag, men ikke mange dagene igjen nå

Hey

Da var det fredag igjen. Nå er det bare fire dager igjen til Toivo og Marcus kommer hjem til meg. Det gleder jeg noe helt vilt til. Jeg kjenner at jeg begynner å bli veldig sliten. Både psykisk og fysisk. Sto opp og gikk ut med Arne og Otto. Spiste litt frokost før jeg dro. Kom ut til postkassen og der lå brevet fra Helfo om at den nye medisinen min, Entresto, nå var blitt godkjent til å få på blå resept. Og til 4800 kr pr.mnd var det en stor lettelse. Da jeg satt meg i bilen for å dra på fotsoneterapi kom jeg jeg ikke lenger enn 50 meter. Jeg hadde ikke kjørt ut av veien jeg bor i før jeg knakk sammen. Noen ganger så kommer det som en bølge og jeg klarer ikke stoppe det. Jeg tok opp telefonen og snakket med Anne, som også er kontaktsykepleier på Rikshospitalet for oss voksne med medfødt hjertefeil. Etter et kvarters tid følte jeg meg roligere og jeg kjørte avgårde. Jeg klarte å slappe av på benken og nyte av selve fotsoneterapien. 

Etter timen dro jeg bort til Drammen sykehus for å sjekke om de hadde en pakke med Entresto med den nye dosen. Heldigvis hadde de en pakke igjen så da får jeg begynt på den i kveld. Den skulle alltid trappes opp, det var meningen, og det betyr ikke at jeg er blitt noe dårligere. Det gir meg en mer ro i kroppen av å vite det. Jeg tror det har vært noe mangel på informasjon om den medisinen. Så når jeg nå får litt mer info er jeg roligere.

Da jeg kom hjem måtte jeg en liten tur ut med gutta, men siden snilleste “svigerinne” Kamilla skulle komme opp med familien for å gå med de senere på ettermiddagen/kvelden så visste jeg at det holdt med en liten luftings. Jeg lagde meg en smoothie og for første gang hadde jeg i noe chia frø. Har egentlig ikke noe forhold til det, men det er en god kilde til protein så jeg kjører på. 

Sommeren er endelig kommet og gradestokken er akkurat der jeg liker den. Orker ikke når det blir over 30 grader. Jeg kan ikke sitte i solen på grunn av den ene hjertemedisinen, Cordarone, og selv om ikke det har vært veldig mange soldager kan jeg allerede se små lysebruke skjolder i ansiktet. Så sløving på terrassen med hundene, min smoothie og markise var akkurat perfekt.

I 18 tiden kom Kamilla, Alf-Egil og alle tre jenter pluss en venninne og tok med seg Arne og Otto ut, Det ble helt stille i leiligheten. Deilig. De var ute med de i en times tid så det var digg. Nå har de spist og sløver. Blir bare en kjapp tur ut igjen nå på kvelden før natta. Nå skal jeg slappe av litt etter denne opp og ned turen denne dagen har vært. Telle timer til mine kjære gutter kommer hjem. Fikk dette bilde av de og Henriette i dag.

 SAVN 

– Katie

http://www.vmh.no

http://www.organdonasjon.no


#hjertesvikt#hjertefeil #mentalhelse #angst #depresjon #organdonasjon #sjekkdeg #shoutout #sija #rikshospitalet #ous #vmh #guch #medisiner #medfødthjertefeil #skjultsykdom #trening #puls #vektnedgang #ernæring #drammen #norge #drammrnsykehus #amerikanskcockerspaniel #givemehopeJoanna 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg