La la land

Hey!

Etter onsdagens forferdelige regnvær, var det veldig deilig å våkne på Skøyen i går til strålende sol og visshet om at kvikksølvet skulle stige til ca 20 grader. Jeg spiste en banan, en yoghurt og tok meg en god kopp kaffe. Det er ikke hver dag jeg har like god matlyst på morgenen. Men noe kan jo være greit å ha i magen.

Etter min lille frokost kjørte jeg hjem til Drammen. Hadde legetime 10.10 for å sjekke INR. Den var litt høy, men ikke alarmerende. Den var på 3,2. Jeg skal jo ligge på mellom 2,5 og 3,0, men helst så nærme 2,5 som mulig. Det som er litt frustrerende er at målingene ofte varierer hos fastlegen og på sykehuset. Selv om prøvene tas samme dag. Anyway, legen endret ikke doseringen, men må tilbake om 2,5 uke for å sjekke den på nytt før jeg reiser. Sjekker den nok ganske kjapt etter at jeg kommer hjem også. Var ikke helt meg selv der jeg satt. Det er vel det som beskrives som “blek, men fattet”.


Etter legetimen kjørte jeg rett bort til Drammen Rådhus og avla min stemme til Stortingsvalget. Jeg er jo i Frankrike på valgdagen. Og dersom man ikke stemmer, kan man jo ikke akkurat klage etterpå. I år fikk Marcus også valgkort, men han er ikke sikker på om han vil stemme. Jeg prøver å overtale han til å gjøre det. Det er jo et privilegium å få muligheten til å stemme ved politisk valg. Selv om man ikke er enig i alt et parti har å komme med, så er det kanskje et parti man føler mer for. Tror mer på. Jeg syntes det kjennes ganske godt å stemme. Takknemlig for muligheten.

I dag tidlig ringte vekkerklokken 05:00…..jesp. Da var det opp og hoppe, ikke at jeg hopper så mye akkurat. Med mine bein kan jeg godt si de er trygt plantet på bakken. Jeg tok en god og varm dusj, fikk i meg litt mat (ikke så himla mye i dag heller) og kom meg ned på Drammensbadet. Det var ganske så stille der på morgenen. At det fortsatt er sommerferie for mange og solen virkelig skinte var det ikke mange innom. Jeg jobbet til 10.00, så var det hjem. 

Resten av dagen i dag har jeg bare vært hjemme. Toivo dro avgårde på jobb og Marcus er i Asker hos sin kjæreste. På ettermiddagen i dag satt jeg meg ut på verandaen og skulle nyte siste rest av solen, men jeg fikk ikke ligget i stolen lenge. Jeg merket i øyekroken at Arne bevegde seg litt rart. Noe med beina hans som ikke var som de skulle. Skjønte fort at det måtte være et nytt anfall. Han hadde noe vetrinæren kanskje trodde var et epileptisk anfall for 6-8 uker siden. Men i dag fikk jeg filmet 40 sekunder av det 2-3 min lange anfallet. Så skal ned og vise det til veterinæren i morgen. Uansett hva han sier så kommer jeg til å be om en utvidet blodprøve på han. 

Nå har jeg leid meg “La La Land” på filmleie. Vet ikke helt hvor bra jeg syntes den er. Men da har jeg i hvert fall sett den. Go’natta folkens. Vi snakkes

– Katie

http://www.vmh.no

http://www.organdonasjon.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg