Hektisk hverdag – mixed feelings

Det er ganske sykt å tenke på at det september er rett rundt hjørnet. September er jo den første høstmåneden. På mange måter er jeg veldig glad i høsten. Jeg syntes den er den vakreste årstiden på en måte. Jeg er veldig glad jeg bor i et land hvor vi får lov til å oppleve alle fire årstider.

I går var en veldig merkelig dag. Vi sto opp tidlig og dro avgårde til Gjøvik for Anne (svigerfars kone) sin urnenedsettelse. Hele veien til Gjøvik, mens vi satt i bilen på vei opp havnet vi midt i en budrunde på et hus vi så på rett før helgen. Og som jeg igjen så for andre gang for ett par dager siden med svigerfar, mamma og pappa. Det ble en total motpol av følelser når vi fem minutter før kirketjeneren kom med urnen fikk tekstmelding om at vi hadde vunnet budrunden. Herregud!! Vi har kjøpt oss ny bolig. Hjelp!! Jeg skal nå få alt jeg trenger på et plan, trappefri inngang og en uteplass med hage for hundene og oss. Jeg kan se for meg hvor mye enklere livet vårt kommer til å bli i dette huset. Og det kjennes utrolig godt ut. Men vi blir Vestfoldinger ettersom huset ligger i Sande i Vestfold.

I dag har jeg hatt ganske mye smerter i det høyre benet. Jeg skal på fotsone terapi i morgen, men i dag hadde jeg ikke noe annet valg enn å ty til smertestillende. I dag virket de godt og det lettet smertene. Klokken 08:20 hadde jeg time hos fastlegen i byen for å måle INR. Etter forrige ukes hjerteinfarkt har jeg blitt satt på to blodfortynnende medisiner, Plavix og Albyl-E, i tillegg til Marevan. Jeg fikk beskjed av legene på Rikshospitalet om at de to nye medisinene ikke ville ha noe innvirkning på INR målingene mine. Men for meg så virker det fullstendig ulogisk ettersom de er jo ment for å tynne blodet. INR måler jo blodets koagulasjonstid, det vil si tykkelsen på blodet, så hvordan kan det ikke ha en invirkning. Men min INR var superfin så det er jo ikke noe bedre enn det.

Etter timen kjørte jeg bort til Kamilla på en morgenkaffe og skravlings. Det er alltid koselig og ettersom jeg reiser på ferie om to dager så blir det jo en liten stund til vi sees neste gang. Savner jentene hennes nå så må få litt kvalitetstid med de når jeg kommer hjem.
Arne og Otto leverte jeg til hundefrisøren og da jeg kom hjem sovnet jeg tvert på sofaen med mine vonde bein. Smertene etter angiografien er også utrolig vonde til tider så nå har jeg satt i gang med å strikke håndledd varmere. Jeg husker det fungerte veldig godt for fem år siden da jeg hadde den forferdelige hjertesvikten og måtte gjennom en angiografi. Vet ikke hva det er som gjør det, kanskje varmen, men det lindrer. Jeg fant også en smertelindrende salve, Xylocain. Har smurt det på så får vi se. Hvis du som leser dette har andre tips og ideer for hvordan jeg kan lindre denne underarmen tas de i mot med takk.

Nå er det kveld. Vi snakkes da

– Katie 

 

http://www.organdonasjon.no

http://www.vmh.no

 

#medfødthjertefeil #hjertefeil #hjertesvikt #mentalhelse #angst #depresjon #oslo #oslove #shoutout #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #familie #amerikanskcockerspaniel #givemehopejoanna #vendelaogpetter #drammen #sandeivestfold #nytthus #trening #puls #vektnedgang #ernæring #rikshospitalet #ous #vmh #guch #medisiner 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg