Hasta luego España, bon soire la France

DA var jeg endelig kommet meg vel frem til Frankrike og Hannes leilighet i Bry s/ Marne.

Avsluttet en kjempe fin uke i San Miguel de Salinas hos svigerfar med plasking og soling etterfulgt av middag på Pimientos. Restauranten ligger rett i nærheten så vi er jo alltid innom det i hvert fall én gang når vi er i San Miguel. 

Kom på Alicante – Elx flyplass rundt halv ett på dagen. Toivo skulle fly Norwegian hjem til Oslo/Drammen, mens jeg skulle teste ut Vueling for første gang. Ettersom Toivos fly gikk 15.40 og mitt skulle gå først 19.10 ble det jo en lang dag. Jeg fikk ikke levere bagasjen min til innsjekking før 16.00 så etter noe å drikke måtte jo Toivo selvfølgelig bare dra. 

Da jeg endelig kom til sikkerhetskontrollen gikk det ganske greit. Kunne jo ikke gå igjennom metalldetektoren på grunn av CRT-D hjertestarteren min. Men det er jeg jo vant med. Da jeg skulle hente vesken min måtte jeg tømme ut alt av innhold. Han var på jakt etter noe mistenkelig i sminkepungen min. Lo godt da han skjønte at det var en neglesaks han hadde sett. Så var det frem med medisinlisten fra Rikshospitalet for å bekrefte at noen av tablettene jeg hadde med (i orginalpakken) hadde rød trekant og at de var mine.

Fikk gate C48, som ble byttet til B23, så B26 før de endret det tilbake til C48. Så buss til flyet. Jeg var supersliten da jeg satt ned i setet en time forsinket. Fikk virkelig testet beina og pumpa da. Godt jeg hadde støttestrømpene på.

Vi landet 22.15 (ikke 21.20 som vi skulle) og på grunn av utbygging og utbedring av Orly Ouest var det et sammensurium og ukontrollert kaos ved bagasjebåndet. Venter kanskje 30-40 min på den. Men nå er jeg her. Fått sengen til Hanne og Jerome til og med. Min kjære er vel fremme hos Marcus og hundene så nå er det natta. Ny dag i morgen. Gleder meg til å bli vekket av Solveig og Hedvig. De sov godt da jeg endelig kom frem. Natta folkens.

Vi snakkes 

– Katie 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg