Portugisisk babbel & fajitas

Klokken er 01.06 og jeg burde, atter en gang, vært langt inn i drømmeland. Men det er jeg altså ikke. Jeg sitter jo her og skriver til deg. Til du som leser dette nå og til meg selv.

Selv om det ble en ganske slitsom og drøy dag i går og utmattelsen var til å ta og føle på, våknet jeg tidlig. Snilleste søsteren min og mannen gå meg sin seng og de sover på sofaen i stua. Men våknet da alarmen gikk. Fikk ikke sagt hei til jentene siden jeg kom så sent frem i går så det var godt å få vekke Solveig. Endelig fikk jeg kos av Solveig. Et lite kvarter fikk jeg beste Hedvig kos. 

Da de alle dro avgårde på skole og jobb fikk jeg meg ikke til å legge meg i sengen igjen. Så ryddet litt før jeg hørte det gikk i døren. Der sto den porugisiske vaskedamen. Jeg har møtt henne før, men jeg kan jo ikke snakke med henne. Hadde ikke kunnet gjøre det heller for i de tre timene hun var her skravlet hun konstant i bluetoothen sin på portugisisk. Når man ikke forstår blir det liksom bare støy. Og når støvsugeren gikk på snakket hun bare høyere.

Noe trøtt i trynet fant jeg denne koppen og fant ut at den like gjerne kunne vært min (selv om det var en gave fra meg på et tidspunkt).

Sovnet litt på sofaen før leiligheten igjeb ble fylt med mine favoritt jenter og vi koste oss med fajitas til middag.

Så “Mystic Pizza” fra 1988 med Julia Roberts før jeg nå sitter her. Skjer ikke så mye i morgen, men det er bare digg.

Vi snakkes. Natta 

– Katie 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg