Paris & Haute Coiffure show

Bonsoire mes amis 

I dag har vært en super kul dag med masse inntrykk. Vi jenter slipper frokosten og dro inn til Paris for å spise litt før vi skulle på en Haute Coiffure show på Louvre. 

Jeg hadde jo selvfølgelig tatt medisinene mine, men jeg kunne ikke helt forutse hvordan dagen ville fortone seg, så jeg droppet vanndrivende. Det er like greit. Ikke noe som er så kjedelig som å må veldig og ikke ha muligheten. Vi fant en veldig koselig “typisk” fortauskafe i nærheten av Louvre. Satt ikke ute for det var litt kaldt. Ikke så mye som skal til før jeg fryser. Kelneren var så koselig og så gjennomført riktig ut i flyet, helt ned til den lille sløyfen i halsen.

Etter lunch tuslet vi bort til Carrousel du Louvre for å se showet vi hadde fått billetter til. Viste seg at Haute Coiffure Francaise (franske fashion frisører) hadde invitert Norge og norske frisører til å holde et show. Det var utrolig gøy og noe jeg aldri trodde jeg skulle få oppleve. Showet var satt sammen av fire forskjellige temaer; Nordlyset, De mørke skoger, Rennesansen av Hardanger og Dronningen av naturen. Det var hårsveiser du bare ser i fashion blader.

Etter showet gikk vi igjennom noen av butikkene i Carrousel du Louvre på vei til bilen.

Vi kjørte gjennom gatene i byen på vei hjem så jeg virkelig fikk kjenne at jeg definitivt var i Paris. Ofte når jeg er her er det ikke alltid jeg drar inn til sentrum. At jeg rett og slett ikke har energien til det. Jeg har vært i Paris kanskje 20-25 ganger siden Hanne flyttet hit i 1993 og byen er alltid like magisk og vakker. Men når kroppen ikke orker så sier det seg selv.

Vel hjemme ble resten av kvelden avslapping på sofaen med en teit film, litt mat og cider. Inntrykkene i dag er mange. I morgen er planen å dra inn til Paris igjen, men vi får se. Ikke ofte jeg får spise en helt vanlig familiemiddag med Solveig og Hedvig. Det er verdt veldig mye mer.

Natta folkens 

– Katie 

#paris #frankrike #hautecouiffurefrancaise #hautecouture #fashionshow #fashionopplevelse #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #familie #louvre #eiffeltårnet #shopping #medfødthjertefeil #skjultsykdom #trening #puls #vektnedgang #ernæring #mentalhelse #angst #depresjon #oslo #oslove #shoutout #sija #shopping

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg