Endelig en kake

Hey!

Etter en tur til fastlegen og Drammen, kunne vi konstatere at INR nivået mitt endelig var på vei til normalen. Målte den til 2.3 i dag. På torsdag skal jeg på kontroll på GUCH (Grown Up with Congenital Heartdefect) poliklinikken på Rikshospitalet. Jeg er ganske spent på den timen. Jeg håper jeg slipper sykkeltesten. For det første så liker jeg den ikke, men denne gangen er jeg redd den ikke blir riktig ettersom jeg er såpass sliten og har vært det lenge på grunn av flyttingen. Kanskje jeg slipper unna med en gangtest. 

Vel hjemme fra fastlegen bestemte jeg meg for å ta frem Kenwood major maskinen min og lage en kake. Det er lenge siden jeg drev mye med kaker, men kjenner at jeg har litt lyst til å ta det opp igjen. Det er jo en fin form for terapi i det også. Jeg får en ro i kroppen av det.I dag ble det

🥕🥕 GULROTKAKE 🥕🥕

Når jeg baker kake, eller uansett hva jeg lager på kjøkkenet, har jeg lært meg at det lønner seg å følge oppskriften. Dersom du tar snarveier kan det vise seg at det hele blir fiasko. Derfor legger jeg alltid frem alle ingredienser FØR jeg begynner, for da ser jeg også om jeg har alt. Det hadde jeg faktisk ikke i dag, men denne oppskriften kunne jeg leke litt med.

Måler, sikter og blander alt som det står i Kenwood maskinen før jeg har det over i en liten kakeform. Den jeg brukte i dag var halve størrelsen av en langpanne.

Ettersom jeg måtte leke litt med oppskriften, måtte kaken stå 10 min ekstra i ovnen. Så jeg satten den på varmluft 180° i 45 min. Jeg sjekket den jevnlig fra ca 30 min.

Etter at den var blitt kjølt ned, fortsatt i formen, tok jeg den ut og skjøtte den opp. Lagde en enkel kremost/smør/melis topping. Kaken ble høy og fin og saftig og god. En suksess!!

Sjekk ut Facebook siden min, Katie Cakes:

 https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1753428284667928&id=166285850048854

God mandag folkens. Nå den obligatoriske cowboy strekken på sofaen.

– Katie 

#medfødthjertefeil #skjultsykdom #trening #puls #vektnedgang #ernæring #mentalhelse #angst #depresjon #oslo #oslove #shoutout #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #familie #amerikanskcockerspaniel #givemehopejoanna #hjertesvikt #hjertefeil #drammen #livmorkreft #sidetforåblidet #kreft #rikshospitalet #ous #vmh #guch #medisiner #barcelonaambtu #sandeivestfold #katiecakes #gulrotkake #kake

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg