Angsten får ikke ødelegge

Ny dag i vakre Sverige. Dersom du har lest min blogg den siste tiden har du helt sikkert sett at helsen ikke er helt der jeg vil ha den. Ingen kjenner kroppen min så godt som meg og jeg kjenner at nå er det noe på gang. Jeg kan ikke alltid si om det er noe alvorlig eller mindre alvorlig, men noe er det.

Vi var ute på kjøretur i dag til Hamborgsünd for å kaste microbølgovnen jeg klarte å ødelegge her om dagen. Der er nærmeste gjenvinningsstasjon. Veien dit gikk langs kysten og igjennom Camilla Lackbergs vakre verden, Fjällbacka. Det å ikke kunne nyte det fordi kroppen ikke spiller på lag er så utrolig utmattende.

Jeg kjenner en konstant angst og har kjent i hele dag at jeg egentlig bare vil hjem til Sande. 

Da vi kom tilbake til hytten kjente jeg panikkangsten økte. Pulsen ble raskere, oksygennetningen sank og jeg fikk verksmerter i begge underarmene. En følelse jeg bare kan sammenligne med å ha bært tunge bæreposer altfor lenge.

Etter MYE frem og tilbake inne i hodet mitt bestemte jeg meg for å ringe kardiologisk sengepost. Fikk snakke mer søteste sykepleieren som jeg kjenner og etter en liten stund ringte legen som er målvakt i helgen tilbake. 

Konklusjonen ble å gå tilbake på Entresto som er hjertesvikt medisinen jeg ble tatt av på torsdag. Grunnen for det var jo for å øke blodtrykket og håpe at det ville hjelpe kroppen med å kvitte seg med overflødig væske. Men syns ikke det har akkurat gjort meg bedre. Fikk selvfølgelig også ta noe beroligende. Orker ikke sitte med en drittfølelse som ødelegger. 

Jeg er glad for at jeg ringte og jeg er glad for at de lytter og tar meg seriøst. Nå skal jeg prøve å slappe av siste kvelden her på Tanumstrand. I morgen pakker vi sammen og drar hjem. Så.blir det vel ny tur til Rikshospitalet til uken.

Utrolig hvor stor del den psykiske siden tar av “plass”.

– Katie 

#medfødthjertefeil #skjultsykdom #trening #puls #vektnedgang #ernæring #mentalhelse #angst #depresjon #oslo #oslove #shoutout #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #familie #amerikanskcockerspaniel #givemehopejoanna #hjertesvikt #hjertefeil #drammen #livmorkreft #sidetforåblidet #kreft #rikshospitalet #ous #vmh #guch #medisiner #barcelonaambtu #sverige #tanumshede #tanumstrand #tanumshede #panikkangst #rikshospitalet #ous #vmh #guch #medisiner 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg