Some days are good

Hey

Som vi alle vet så går livet i bølger. Noen dager er gode og andre, som i går er dårligere. Den angsten som tok tak i meg i går ettermiddag og som gjorde at jeg ringte kardiologisk sengepost, var mere fraværende i dag. Legen jeg snakket med i går ville at jeg skulle gå tilbake på Entresto, så jeg gjorde det i går kveld. Og jeg tok den opprinnelige dosen i dag tidlig. En tanke som slår meg er jo om det virkelig kan fungere så fort? 

Jeg hadde en god natts søvn uten noe avbrytelser, panikkangst eller tisse-turen (utrolig nok). Men selv om jeg våknet ganske uthvilt, var jeg ganske keen på å komme meg hjem. Jeg føler alltid det på dager man skal reise eller dra noe sted. Jeg vil bare komme meg avgårde. Så da var det på med pizza sokkene jeg fikk av Hedvig og starte dagen.

Etter en liten frokost fikk vi effektivt pakket ned alle sakene våre og vasket oss ut av hytten. Det er ganske mye enklere å gjøre det når man føler at man har mere oksygen rundt i kroppen. Det sier kanskje seg selv. Ettersom vi tok unna systembolaget i går og vi ikke hadde noe lang handleliste, var det bare en liten tur innom Nordby senteret. Her om dagen på Tanumshede shopping lånte vi en rullestol som Toivo trillet meg rundt i. Det var få folk og få blikk. På Nordbysenteret var det betraktelig flere folk og de hadde ikke noe vanlig rullestol. Jeg var litt nølende, men innså at det ville lette trykket og smertene i beina.

Jeg må jo innrømme at jeg følte folk trodde jeg fjollet rundt der inne. Det er det som er så vanskelig med å leve med en til tider veldig usynlig diagnose og sykdom. Det samme gjelder med HC parkerinsbeviset mitt. Jeg ser noen ganger at folk faktisk går bort til bilen min og kikker inn for å se om jeg har det. Hva er det disse menneskene forventer å se? At jeg åpner bildøren og faller rett ned i bakken og kryper mot døren? Jaja, dem om det.

Etter en liten sving innom Nordby, kjørte vi nordover til Moss hvor vi tok fergen over til Horten.

For så å kjøre siste bitenhjem til Sande. Det var utrolig godt komme hjem og se Marcus, Arne og Otto. Gjensynsgleden var nok størst hos de to sistnevnte.

Nå er Entresto og de andre medisinene mine inntatt, pulsen er fin og stabil og jeg tror det blir enda en godt natt. I morgen skal jeg til fastlegen å måle INE (tykkelsen på blodet), prøve å få en time hos psykologen min og så fotsoneterapi. God natt alle der ute. 

– Katie

#medfødthjertefeil #skjultsykdom #trening #puls #vektnedgang #ernæring #mentalhelse #angst #depresjon #oslo #oslove #shoutout #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #familie #amerikanskcockerspaniel #givemehopejoanna #hjertesvikt #hjertefeil #drammen #livmorkreft #sidetforåblidet #kreft #rikshospitalet #ous #vmh #guch #medisiner #bastøfosen #ferge #bortebramenhjemmebest

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg