This is US

Hei

Våknet av Elle igjen i dag. Hun har vært inn og ut av sengen min i hele natt. Det er jo veldig koselig, men det føltes ut som jeg våknet med en stor hårball i munnen. Når sant skal sies, så gjorde jeg kanskje det også. I dag målte vekten et par kilo mer igjen. Jeg skal jo veie meg hver dag for å holde oversikt over væsken i kroppen. Tok en rolig morgenkaffe før jeg dro til Grünerløkka for å besøke min svigerinne, Marit, og min lille niese på 6 måneder, Emilie. Emilie er jo bare så søt og det er jo bare så stas med baby i familien. Heldigvis virker det som at jeg i hvert fall ikke skremmer henne noe for hun sitter så fint med meg. Det er kos.

Etter noen timer på Grünerløkka og en tur på butikken var jeg super sliten. Så etter litt middag tenkte jeg at jeg like gjerne kunne ta meg en lur. Takket være mamma ringte og vekket meg for ellers hadde jeg sovet enda og sannsynligvis våknet en eller annen gang i natt. Jeg skjønte virkelig ikke hvor jeg var, hva klokken var og jeg var heeeelt ødelagt. Det er så sykt ekkelt å våkne helt desorientert. Noen ganger sover jeg så tungt og det gjorde jeg i ettermiddag. Da jeg lå på Rikshospitalet i 2016 fikk jeg også påvist små pustestopp på natten. Jeg slipper heldigvis å ligge med cpap. Det er en maskin man har over nesen på natten som kontinuerlig trykker luft inn. Hadde en sånn på da jeg lå på intensiven, men da var jeg så “out of it” at jeg ikke kunne nekte, men da de kom med den på overvåkningen, sendte jeg cpap sykepleieren på dør med maskinen. Man kan sikkert bli vant til det, men når legene ikke krever det bastant, vil jeg ikke ha det heller. 

Nå i kveld har jeg lagt neglelakk, endelig, for å skjule de blå neglene mine. Orker ikke bli påminnet hele tiden på at jeg tydeligvis er inne i en “dårlig periode”…… Så da må jeg bruke de triksene jeg har i boken min.

Nå er det tid for “This is us” på TV3. Enda et triks, å rømme inn i en fiktiv verden en times tid så man ikke tenker på sin egen.

– Katie

#medfødthjertefeil #skjultsykdom #trening #puls #vektnedgang #ernæring #mentalhelse #angst #depresjon #oslo #oslove #shoutout #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #familie #amerikanskcockerspaniel #givemehopejoanna #hjertesvikt #hjertefeil #drammen #livmorkreft #sidetforåblidet #kreft #rikshospitalet #ous #vmh #guch #medisiner #barcelonaambtu #triks #trikdiboka #thisisus

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg