Kake terapi

Hey 

Som jeg har skrevet om i bloggen tidligere, så lærer man seg noen triks for å gjøre vanskelige og tunge dager, enklere. Når oksygen metningen er lav, tar man på et lag neglelakk, når tankene svirrer setter jeg på TV’n for å forsvinne inn i en annen verden. Og når angstanfallene er et faktum, går jeg for en kjemisk hjelper, valium. 

I dag har jeg hatt en ganske ok dag. Toivo dro på jobb før jeg våknet så det var Arne som vekket meg. 

Nå var det lenge siden jeg har laget en kake, sånn bare for moro skyld. Så det ble dagens aktivitet. Det er noe terapeutisk ved å stå ved kjøkkenbenken og jobbe. Jeg prøvde meg på en red velvet kake. En kake jeg aldri har laget før, så etter litt søk på Pintrest bestemte jeg meg for å eksperimentere litt.

Det første jeg gjør er å finne frem de ingrediensene jeg trenger. Det gjør jeg alltid for ingenting er så kjipt som å stå halvvis ute i bakingen og mangle noe. 

Så være det bare å kose seg med bakingen.

Dette er lov…….

Inn i ovnen

Før å få den så pen som mulig skjærer jeg av toppen så det blir en flatere overflate på kaken.

Tok meg en pause mens kaken sto til avkjøling og fikk kjempe koselig overraskelse da det ringte på døren. Det var venninnen min Cecilie og hennes pappa. De hadde kjørt via Sande ut til Sylling for å ta vekk snø fra campingvogntaket. Da fikk jeg vist frem huset, selv iført en fleecebukse og søndagstøy.

Så tilbake til kaken..    

Med smørkrem lag og strø ble det en ganske så fin, liten kake. 

Nå i kveld har vi slappet av med farmen og en deilig moussaka med tomat og fetaost salat. Mye mat i dette innlegget. 

Og til dessert…..

Nå avslapping på sofaen. Håper dagen blir en forsmak på hvordan uken blir – god!!

– Katie 

#medfødthjertefeil #skjultsykdom #trening #puls #vektnedgang #ernæring #mentalhelse #angst #depresjon #oslo #oslove #shoutout #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #familie #amerikanskcockerspaniel #givemehopejoanna #hjertesvikt #hjertefeil #drammen #livmorkreft #sidetforåblidet #kreft #rikshospitalet #ous #vmh #guch #medisiner #barcelonaambtu #kaketerapi #baking #redvelvet 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg