Skummel start på helgen

Hey

Planen for dagen var enkel. Jeg hadde en ting på “planen”, Åpningsseremonien i OL Peyonchang. Men når jeg våkner med nummenhet i venstre arm, følelsen av at noen står på brystet ditt og at hjertet er på vei av kroppen, ryker fort planene. 

Jeg ligger alltid på siden når jeg sover. Og da jeg våknet i halv ni tiden kjente jeg skikkelig hjertesukk i hele hodet. Snudde meg rundt, men det ble ikke borte. Satt meg opp i sengen og kjente trykket i brystet og nummenhet i armen. Gikk på badet, hadde en kjapp “for og imot” tanke og bestemte meg for å ringe sviktsykepleieren på Drammen sykehus. 

Det ble tur inn. Heldigvis var Toivo hjemme så han kjørte meg. Jeg var jo ikke i form til å kjøre selv. Var knallblå på neglene og da jeg kom på Hjertesviktsenteret i 4 etasje ble det først blodprøve.

Tok en mengde blodprøver, blant annet tryponin prøve. Tryponin er, som jeg skjønte det, markører for tegn på infarkt. Jeg hadde jo et såkalt Takotsubo infarkt i august i fjor. Heldigvis var det ikke noe alvorlig. Eller, akutt, er vel mer riktig. Det er tydelig at blodet mitt lager sine egne veier å gå som gjør at jeg får oksygenfattig blod rundt i kroppen og blir blå. Den flinke kardiologen jeg har kontakt med i så han hadde vakt hele helgen så jeg skulle bare ta kontakt eller komme rett inn hvis jeg ble dårlig.

Har en time på Rikshospitalet til kontroll på tirsdag så får se hva de sier. Drittlei er jeg uansett. 

I morgen er en ny dag. Starter med prøvekjøring av den nye Nissan Leaf. Mamma og pappa kommer for en hils. Det er alltid kos. Nå blir det avslapping resten av kvelden. Finne roen med Arne og Otto. 

God fredag folkens. Takk for hyggelige kommentarer og omtanke. Setter stor pris på det.

– Katie 

#drammen #drammensykehus #takotsubo #hjerteinfarkt #medfødthjertefeil #skjultsykdom #trening #puls #vektnedgang #ernæring #mentalhelse #angst #depresjon #oslo #oslove #shoutout #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #familie #amerikanskcockerspaniel #givemehopejoanna #hjertesvikt #hjertefeil #drammen #livmorkreft #sidetforåblidet #kreft #rikshospitalet #ous #vmh #guch #medisiner #sandeivestfold 

 

 

4 kommentarer
    1. Det er godt at han legen er der i helgen tilfelle du trengte hjelp. Masse god bedring. Jeg håper alt går bra. 🙂 ønsker deg en riktig god helg.
      Kom gjerne innom mkn blogg.

    2. Katie, jeg tro du er en av de tøffeste jeg vet om, saklige og tapre innlegg, alltid med en god del optimisme og noen ganger humor. Hold på optimismen og gleden som du også har mye av, det hjelper immunforsvaret:-) Heldig å ha gode dyrevenner i tøffe tider. Tenker på deg, Klem fra Lillan

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg