Hverdags pause i Sverige

Hey

I dag har vært en ubeskrivelig deilig dag sammen med min kjære. Vi dro avgårde tidlig og satte snuten mot “du gamla, du fria” i øst. På nytt skulle vi være på hytta på Tanumstrand ved Grebbestad.

Vel fremme i Grebbestad fikk vi handlet mat og litt godt å drikke før vi kjørte bort til hytta. De siste par ukene har jo vært på Østlandet vært hinsides alt. Jeg kan huske vi hadde en hetebølge i Oslo i mai 2004, for da lå jeg på Diakonhjemmet etter en åpen hjerteoperasjon. Jeg bare husker varmen og ubehaget, men ellers kan jeg ikke huske noe som har vært i nærheten. 

Det har vært så varmt i dag også, med 30° så jeg kjente det godt i kroppen. Jeg blir like dårlig i varmen som i kulden. Ja kanskje værre, så det var bare å få i seg væske. Jeg hadde ikke tatt med meg badetøy, men dro ned på stranden og gikk uti vannet i trusa og bh+singlet. Det var sykt digg. Smurte meg inn med solkrem og det luktet “syden”. Jeg skal jo egentlig ikke være i solen på grunn av hjertemedisinen min, Cordarone, men i dag var det unntakstilstand.

På kvelden grillet vi hamburgere, men i denne varmen er ikke akkurat matlysten tipp topp. Det ble så varmt etter maten at vi tom en ny tur ned til stranden og rundt på Tanumstrand. Ikke for å bade, men for litt luft.

Jeg innser jo nå at det sikkert blir sofaen på oss i natt, for uten vifte er det altfor varmt å ligge oppe i andre etasje på soverommet.

Jeg håper dere alle nyter finværet – hverdagslykke!

– Katie 

 

#medfødthjertefeil #skjultsykdom #trening #puls #vektnedgang #ernæring #mentalhelse #angst #depresjon #oslo #oslove #shoutout #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #familie #amerikanskcockerspaniel #givemehopejoanna #hjertesvikt #hjertefeil #drammen #livmorkreft #sidetforåblidet #kreft #rikshospitalet #ous #vmh #guch #medisiner #sverige #grebbestad #tanumstrand #visitsweden #sommer #heatwave #vierjekta 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg