En varm pause

Hey

Det er blitt juni og det er vel ikke noe tvil om at de siste ukene har vært utrolig varme og sommerlige. Været er jo noe vi nordmenn er veldig opptatt av og snakker mye om. Landet vi bor i er jo veldig langt og natulig nok har vi masse forskjellig vær. Vi her på østlandet har vært utrolig heldig. Helt siden jeg kom hjem fra Tromsø har det vært godt over 20° hver dag. Da har jeg rett og slett ikke hatt ork til å skrive blogg. Sorry!

Forrige helg kom Stine og sønnene hennes, Christer, sørover for å varme seg litt. Planen var at Toivo og Christer skulle i Telenor Arena på “Fast & Furious show”, men dagen før fikk jeg sms om at det var avlyst. Så da måtte vi finne på noe annet moro.

Takket være familien på Vikersund fikk vi være med på Tyrifjorden i båt. Vi koste oss og vi badet. Det var over 22° i vannet og over 30° i luften. For min del, pga hjertet, blir dette nesten for mye. På ingen måte skal jeg klage på været, men for noen pasientgrupper kan varmt vær utgjøre utfordringer. Men med vann, skygge og avkjøling kommer man jo langt. Men jeg kjenner jo at kroppen er mer sliten enn vanlig. Jeg tror også at jeg sliter med å kvitte meg med overflødig væske i kroppen. Jeg kommer ikke ned i vekt uansett hva jeg gjør og nå føler jeg meg bare stor og tung og egentlig utrolig lite keen på å gå i bikini…… men må man så må man i varmen.

Den siste uken har jeg vært ganske utslått. Det har jo vært mye med 40 års laget,  Tromsø turen hvor jeg ble syk,  besøk og varmen. Denne helgen er Hanne her. Hadde store planer om å komme meg innover til Oslo i dag, men kom i går. Pappa havnet på Diakonhjemmet med et lite hjerteinfarkt og må bli i helgen. Vi besøkte han en liten tur i dag. I morgen skal han på Ullevål på undersøkelser. Før vi besøkte pappa, var Hanne og jeg i Sofienbergparken i Oslo sammen med Thomas, broren vår, og hans lille Emilie på 10 mnd. Det var så koselig. Alltid moro med de små og med mine tantebarn.

Nå i kveld er jeg hjemme alene hos mamma og pappa mens de andre er ute. Syns det er deilig å være litt alene, men gleder meg til å komme hjem igjen til gutta i morgen.

 

Nå “Graham Norton Show”. Vi snakkes snart

– Katie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg