Full forvirring og hjertebank

Hey

Det er onsdag kveld og jeg er hjemme alene. For to dager siden hadde jeg time hos fastlegen for å måle INR (tykkelsen på blodet). Å måle INR er noe man må gjøre når man bruker medisinen Marevan. Jeg skal ligge på 2.5, så skal ikke være misfornøyd med 2.6. Etter først noe høy måling, så en lav, virker det som om det begynner å stabilisere seg. Det som var litt kjipt var at INR maskinen streika så måtte ta to stikk. Typisk!

 

For et par uker siden ba jeg om å gå ta blodprøver for å sjekke stoffskifte. Jeg ble så godt fulgt opp på det tidligere, men nå syns jeg at det har vært en stund. Prøvesvarene var ok, men jeg måtte endre noen medisiner. Etter å ha sendt inn prøvesvarene og medisinendringene til GUCH poliklinikken på Rikshospitalet,  fikk jeg telefon derfra i går om nye endringer. Jeg skal ta nye blodprøver på Drammen sykehus om tre uker. Men endringene kan jo gi meg litt hjertebank og nåi kveld har jeg kjent mye på det. Jeg lurer jo på om det er psykisk eller om det faktisk er medisinendringene. Orker ikke sitte her alene og kjenne på det, så har tatt to stesolid (valium). Sånn får det være noen ganger.

Var ute med Arne og Otto tidligere i kveld, men jeg orker ikke gå så langt. Men var ute en halvtimes tid så de fikk snusa og gjort “det de skal”. De har vært ganske rastløse så tenkte en liten tur ville hjelpe. Rastløsheten resulterte også i at Arne fikktak i min Victoria Secret mint lipgloss. Sånn kan det gå når man ikke følger med og har en Arne i hus. De er som barn, så lenge man hører de så er det liksom greit. Det er når de blir stille at de pønsker på noe.

Nå i kveld er Toivo på jobb, Marcus er i Tønsberg og jeg må bare prøve å finne roen.

– Katie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg