#SJEKKDEG Kreftskrekken

Så dokumentaren til Thea Steen på TV2 i kveld og det var en utrolig sterk dokumentar. Jeg har hørt mye om henne, hennes #sjekkdeg og visste en del om det, men jeg hadde ikke sett dokumentaren før i kveld.

Selv om jeg ikke husker akkurat dato i 2015, så kan jeg huske da jeg ble vekket i 22 tiden, fra en morfin og beroligende søvn for natten, av en overlege på Drammen sykehus. Som fant det for godt å vekke meg for å fortelle meg at jeg hadde livmorkreft. Cellene som var tatt ut en dag tidligere, etter at jeg hadde blødd voldsomt i flere dager, viste seg å være kreftceller.

Selv når jeg begynte å blø, tenkte jeg aldri at det kunne være kreft. Det er noe man aldri vil høre.

Jeg var heldig. Det var funnet tidlig, en operasjon for å fjerne livmoren ble gjort på Rikshospitalet like etter og jeg kom fra det med skrekken. Jeg slapp cellegift og stråling. Heldigvis, for jeg tørr ikke tenke på hva det ville gjort med mitt stakkars hjerte.

Meg, i 2015!

Jeg følger Thea Steen sin oppfordring

#SJEKKDEG

En litt kjip tur i gynekologstolen kan redde livet ditt og det er det verdt!

– Katie 

#sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #familie #kreft #rikshospitalet #ous #vmh #guch #medisiner #livmorkreft 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg